מודיעין עילית - כתומה

דו"ח אמ"ן: עד סוף החודש נגיע ל-2,500 מאומתים ביממה

אחרי השכונות החרדיות בירושלים, הבוקר הפכה מודיעין עילית ל'עיר כתומה' • באגף המודיעין של צה"ל מזהירים: "מספר המאומתים לעלות לכ-2,500 ליום בממוצע שבועי, עד לסוף החודש" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ראש העיר יעקב גוטרמן (צילום: קובי כ"ץ)

העיר החרדיות מודיעין עילית נצבעה הבוקר (שלישי) בצבע הכתום ברמוז משרד הבריאות. כך גם הערים נוף הגליל וצפת. וזה בנוסף לרוב השכונות החרדיות בירושלים. כמו כן, העיר אלעד נצבעה הבוקר בצבע צהוב. משמעות צבע הכתום והצהוב - ביטול הלימודים במצב של 'ריסון מהודק'.

כזכור, הבוקר דיווח משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 2,279 חולי קורונה חדשים. 3.2% מכלל הבדיקות יצאו חיוביות. במהלך היממה האחרונה בוצעו 50,817 בדיקות. כזכור, הממשלה אישרה בשבוע שעבר כי במידה ומספר המאומתים ביום יגיע ל -2,500, הרי שיוטלו מגבלות במסגרת 'ריסון מהודק', דהיינו סגירת כל המסר והקניונים. הגבלות הצפויות להימשך שלושה שבועות.

בתוך כך, דו"ח אמ"ן מזהיר הבוקר כי: "מספר הנדבקים, בממוצע שבועי, ממשיך במגמת עלייה ועבר את ה-1,800 מאומתים חדשים בממוצע שבועי. בהינתן ערכו הנוכחי של מקדם ההדבקה, צפוי מספר המאומתים לעלות לכ-2,500 ליום בממוצע שבועי, עד לסוף החודש".

בדו"ח הודגש: "המשך עלייה גם במספר החולים במצב קשה החדשים אשר נראה שצפוי להמשיך ולעלות".

באגף המודיעין של צה"ל הבהירו: "על רקע חג החנוכה, מזכירים לנקוט יתר זהירות על מנת לשמור על המבוגרים, בדגש על בני הגיל השלישי ועל בעלי מחלות הרקע; יש לאוורר היטב חללים סגורים ולהימנע ככל הניתן משירה ואכילה רבי משתתפים".

כפי שדווח בתחילת השבוע, גורם בכיר בקבינט הקורונה אמר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "יש שינוי מגמה, לרעה, בציבור החרדי, בכל הקשור לקורונה. וזהו מצב שחובה לתת עליו את הדעת בהקדם המיידי".

לדברי הגורם, המגבה את טענתו בנתונים, "המגיפה שוב בעלייה במגזר, שעכשיו הוא המוביל במדד 'מקדם ההדבקה' (כמה בני אדם בממוצע מדביק כל נשא. י.כ.), על פני שאר האוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר