המנה השלישית

מתוך כ-600 אלף מתחסנים, כמה התלוננו על תופעות לוואי?

משרד הבריאות חושף את מספרי המדווחים על תופעות לוואי לאחר מתן קבלת המנה השלישית של החיסון נגד קורונה, והמספרים מפתיעים. ומה כוללים הדיווחים? (קורונה, בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
מנת חיסון של פייזר (צילום: Shutterstock)

קרוב ל-600,000 אזרחים במדינת ישראל קיבלו כבר, נכון להיום (שני) את מנת החיסון השלישית, מנת הדחף, כנגד נגיף הקורונה. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב, פחות מ-50 דיווחים על תופעות לוואי בסמיכות לקבלת החיסון התקבלו.

מדובר במספרים זעומים ביחס לכמות המתחסנים. התופעות שדווחו היו קלות וחלפו במהרה. אלו כללו כאבים במקום ההזרקה, חום, בחילה וכדומה. משרד הבריאות נסר כי הוא "ממשיך לעקוב אחר הנתונים וימשיך לעדכן את הציבור באופן שוטף".

מאז חצות ליל אמש, נכון להיום בשעת אחר צהרים מאוחרת, אומתו בישראל 3,609 חולים חדשים בקורונה. ההשערה בקרב המומחים היא כי עד חצות יזנקו המספרים משמעותית וישברו שיא נוסף של תחלואה בגל הנוכחי.

בתדרוך שמסר היום לכלי התקשורת, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש למתן החיסון השלישי, ואמר "ככל שאנו מסתכלים על גילאים יותר נמוכים, אנו רוצים לבדוק שהחיסון אכן מתקבל יפה. כפי שאנו רואים עכשיו, אנשי סגל רפואי ואנשים בגילאי 40-50 הבאים בתור לקבלת החיסון השלישי ונבדוק זאת בימים הקרובים".

אש התייחס אל התחלת שיווק הבדיקות המהירות: "אפשרנו את הכנסת הבדיקות המהירות לרשתות הפארמה, הספק צריך לקבל את האישור שלנו, אישרנו עד היום ארבע חברות ומניח שהם יגיעו בימים הקרובים אל רשתות בתי המרקחת והמחירים יוזלו".

הצהרת אש, היום (משרד הבריאות)

לסיום אמר: "יש לא מעט חולים קשים, כל אחד צריך לשמור על עצמו ולהקפיד על ההנחיות, מסכות, ריחוק והכי חשוב ללכת להתחסן בין אם זו מנה ראשונה, שנייה או שלישית, כך יחד נוכל לנצח את המגיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר