הנתונים המלאים

מהי מוטציית האוקימרון החדשה ואיך היא תשפיע על התחלואה

המוטציה החדשה אומיקרון הצליחה להתפשט במהירות הבזק למדינות רבות בעולם, מה שמעורר את שאלת המיליון: עד כמה תשפיע המוטציה החדשה על תחלואת העולם (עדכוני קורונה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

עד לפני שבוע העולם נשא את עיניו לאירופה שם התחלואה הרקיעה ומרקיעה שחקים. אלא שמאז יום חמישי האחרון, העולם החל לעסוק בהדרגה בתחלואה באפריקה - שם התפתח הוריאנט שכבר זכה לכינוי 'אומיקורן'.

למעשה המקרה המתועד הראשון של תחלואה בווריאנט החדש הגיע ממש לא מזמן באופן יחסי למהירות בו התפתח; המקרה הראשון דווח ב-11 בנובמבר, כלומר לפני קצת יותר משבועיים.

מאז התגלה הווריאנט, הצליח הנגיף להתפשט במהירות למדינות שונות ברחבי העולם, והתחלואה באפריקה, ובעיקר באיזור הדרום, זינקה ועברה את רף 2,000 הנדבקים אחרי חודשים של תחלואה נמוכה מאוד.

בתוך כך, אחוזי ההתחסנות באפריקה נמוכים מאוד, מה שיכול להגביר בצורה משמעותית את התחלואה במדינות היבשת, במיוחד במדינות כמו נמביה שם התחסנו פחות מ-14 אחוזים מהאוכלוסייה ובמלאווי שם ההתחסנות נמוכה אפילו עוד יותר, עם פחות מ-6 אחוזי התחסנות.

למרות השמועות, במדינות הללו אחוזי ההתחסנות לא נמוכים בשל היעדר מנות חיסון - אלא פשוט מהעדר היענות להתחסנות כנגד הנגיף.

עמית ולדמן, עיתונאי חדשות 12, פרסם את נתוני התחלואה במדינות רבות באפריקה. כך למשל ציין את דרום אפריקה כי במדינה בת 60 מיליון התושבים מתו מאז פרוץ המדיפה 90 אלף בני אדם, וכעת במדינה ישנם 20 אלף חולים פעילים. עם זאת, כרגע התחלואה הקשה במדינה נמוכה יחסית לכמות החולים הפעילים - 546.

במדינת בוטסאונה על 2 מיליון תושביה נדבקו מפרוץ המגיפה כ-200 אלף בני אדם, ובמדינה לא היו הרבה חולים במצב קשה.

במדינת לסוטו מעל 600 בני אדם מתו מהמגיפה, ומתוך 21 אלף נדבקים מפרוץ המגיפה - כמעט 7,500 מהם הם חולים פעילים.

מתוך 127 אלף נדבקים מפרוץ המגיפה באוגנדה, 26 אלף מהם הם חולי קורונה פעילים, 127 מהם חולים במצב קשה. 3252 בני אדם מצאו את מותם במדינה לאחר שנדבקו בקורונה.

אחת המדינות בה זינוק התחלואה היה המשמעותי ביותר ביבשת היא במדינת רואנדה נרשמו קרוב ל-100 אלף נדבקים מאז פרוץ המגיפה, כשיותר מחצי מהם כ-52 אלף בני אדם, חולים פעילים.

במדינת אלג'יריה, מתוך 210 אלף נדבקים מאז פרוץ המגיפה, 60 אלף מהם מוגדרים חולים פעילים, ומספר המתים מהנגיף עומד על קצת יותר מ-6,000.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר