מאות נפטרים בשבוע

מזעזע: "בתי הקירור של הנפטרים מלאים"

לצד יוקר המחייה ועליות המחירים המטורפות בישראל, נגיף הקורונה עדיין כאן ומתברר שהוא לא רק מדבק אלא שהוא הורג מאות אנשים - בשבוע. לדברי החברה קדישא: "המקררים מלאים" (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
לוויה בזמן קורונה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשבועות האחרונים מדינת ישראל נמצאת במשבר לא-פשוט, מצד אחד, זן האומיקרון מתפשט ומפיל מאות אלפי חללים ומצד שני, איפה שלא תגעו - הכל מתייקר. אך לצד כל זאת, על פי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (רביעי), בשבוע האחרון, נפטרו 279 בני אדם, שנדבקו בנגיף המסוכן.

התחלואה בישראל שברה בשבוע שעבר שיאים שליליים, עם מאות אלפי נדבקים, אך נראה שתשומת הלב הציבורית פחות עסקה בנפטרים הרבים, שמתו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

בעדכון של משרד הבריאות מלפני שבוע בתאריך 26/1, היו 8,502 נפטרים, כאשר בעדכון הבוקר היו כבר 8,926 נפטרים - עלייה של 424 נפטרים (במשרד הבריאות טוענים שבשבוע האחרון נפטרו 279 בני אדם - ייתכן והחישובים מבוססים על יום הפטירה, כלומר שהנתונים בדשבורד של משרד הבריאות מתעדכנים מעט מאוחר. ד"ה), תוך שבוע אחד.

מדובר בנתון מזעזע. על פי איש התקשורת ינון מגל, גורם בחברה קדישא טען בפניו, כי בשבוע האחרון: "בתי הקירור של הנפטרים מלאים בכל הארץ".

אלרועי פרייס, הבוקר (ערוץ כנסת)

כזכור, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס, אמרה הבוקר בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת כי "עד עתה לא ידוע על מקרי הדבקה חוזרים באומיקרון ובזן החדש".

בדיון, בראשות ח"כ עידית סילמן למעקב ועדכון על מתן חיסוני קורונה לילדים, אמרה ד"ר שרון אלרועי פרייס כי "בישראל יש 297 מקרים בוריאנט החדש BA2 12 מהם גם מחלימים ואף אחד לא מאומיקרון".

"עד עתה לא ידוע לנו על מקרי הדבקה חוזרים", הבהירה ד"ר אלרועי פרייס, "כדי שמחלים טרי יידבק בווירוס דומה, זה צריך להיות מספיק שונה כדי שהנוגדנים שלו בגוף לא יגנו עליו".

על פי הנתונים הרשמיים הבוקר של משרד הבריאות, יש 60,329 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה התגלו אתמול מתוך 230,715 נבדקים לגילוי הנגיף, בכך אחוז הנבדקים החיוביים הוא 26.15%.

מקדם ההדבקה ממשיך לרדת והוא עומד הבוקר על 0.91, מה שמעיד כי המגפה במגמת דעיכה קלה, לצד מספרי המאומתים הגבוהים.

עדכון משרד הבריאות, הבוקר

1,085 חולים במצב קשה - מתוכם, 260 מונשמים ו-17 מחוברים לאקמו; 300 חולים במצב בינוני ו-969 במצב קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר