ברוך דיין האמת: הנגיד הרב שלמה זקהיים ז"ל

בפלטבוש שניו יורק, נסתלק לבית עולמו הנגיד החשוב הרב שלמה זקהיים ז"ל, שנפטר בגיל 59 לאחר מחלה קשה ממנה סבל בתקופה האחרונה. מקורבו הרב מרדכי הרץ סופד לו בשיחה עם "כיכר השבת": "היה אדם מיוחד במינו, מגדולי תומכי התורה. ליבו בער לכל דבר שבקדושה" (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנגיד הרב שלמה זקהיים ז"ל בציון מרן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל (צילום: כיכר השבת)

ברוך דיין האמת: בפלטבוש שניו יורק, נסתלק לבית עולמו הנגיד החשוב הרב שלמה זקהיים ז"ל, שנפטר בגיל 59 לאחר מחלה קשה ממנה סבל בתקופה האחרונה.

בבעלותו של זקהיים היו חברות למכירת ציוד ומכשור רפואי והוא נחשב לאחד מגדולי התורמים לעולם התורה ולמוסדות החסד בארץ ובתפוצות.

זקהיים היה מקורב לפוליטיקאים ואישי ציבור בארה"ב ופעל רבות לצורכי היהדות החרדית כשבין היתר היה מהתורמים הגדולים לקרן 'יד אברהם' בנשיאות הגאון רבי שמואל בירנבוים זצ"ל ראש ישיבת מיר ארה"ב המחלקת מלגות לאברכים בכל חג ומועד.

מי שיהיה נחשב למקורבו בישראל הוא הרב מרדכי הרץ שסופד לו בשיחה עם "כיכר השבת" ומספר על מעלותיו התרומיות "סטיב היה אדם מיוחד במינו, מגדולי תומכי התורה. אמנם הוא היה בעל-בית, אך ליבו בער לכל דבר שבקדושה".

הרץ מספר כי הוא "היה תומך בעזרה וסיוע לחולים ותרם רבות לארגוני רפואה וחסד. לפני כ-10 שנים, התקרב זקהיים למרן הגרמי"ל לפקוביץ זצ"ל ומאז ידו לא משה מידו. הוא תמך ברשת הכוללים 'טהרות' בראשותו והיה מעמודי התווך שלה".

הרץ מספר כי מרן הגרמי"ל אף נסתלק לגנזי מרומים בדירת הנופש של זקהיים בשכונת קטמון בירושלים. "הוא היה מקורב לכל גדולי ישראל ובראשם מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי", אומר הרץ ומספר כי "מלבד זאת הוא פעל רבות למען עם ישראל וכך הגיע לביקור מיוחד להזדהות עם תושבי שדרות כשישובי הדורם הופצצו על-ידי הפלסטינים".

ארונו יגיע מחר בצהריים וייטמן בהר המנוחות כשבני המשפחה יישבו שבעה מספר שעות בישראל וישובו להמשך ניחום האבלים לניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר