סאטמר: נפטר הגבאי המיתולוגי ר' עזריאל גליק ז"ל

אבל בסאטמר: בשעות הלילה הסתלק לבית עולמו הרה"ח רבי עזריאל גליק ז"ל ששימש כגבאי המיתולוגי של אדמור"י סאטמאר למעלה מיובל שנים, והוא בן 88 שנים (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ר' עזריאל גליק כגבאי אצל ה"ברך משה" (צילום: באדיבות המצלם)

אבל בסאטמר: בשעות הלילה (שני) הסתלק לבית עולמו הרה"ח רבי עזריאל גליק ז"ל ששימש כגבאי המיתולוגי של אדמור"י סאטמאר למעלה מיובל שנים.

הרב גליק ז"ל נפטר בשיבה טובה ובשם טוב בגיל 88 ומסע הלוויתו בהשתתפות אלפים צפוי להיערך מחר בשעות הבוקר (שעון ארה"ב) בבית המדרש הגדול של חסידי סאטמאר בשכונת ויליאמסבורג שבניו יורק.

יצוין כי באורח חריג יכניסו את מיטתו לתוך היכל בית המדרש שם יישאו דברי הספד.

הרב גליק החל לשמש את כ"ק בעל ה"דברי יואל" מסאטמר זצ"ל עוד בשנות התש"י והפך לנאמן ביתו כאשר ידו לא זזה מידו של הרבי.

בחסידות סאטמר מציינים במיוחד את מסירותו הרבה לרבי בעשור השנים האחרונות לחייו של בעל ה"דברי יואל" כאשר הגן בקנאות על בריאותו ובזכות כך האריך הרבי זצ"ל ימים.

לאחר פטירת ה"דברי יואל" עבר לשמש בקודש אצל ממלא מקומו כ"ק האדמו"ר בעל ה"ברך משה" זצ"ל (אביהם של האחים האדמו"רים) ואף אותו שימש במסירות גדולה ודאג לכל צרכי החסידות ובית האדמו"ר.

לאחר פטירת בעל ה"ברך משה" עבר הרב גליק ז"ל לכהן כמשב"ק אצל בנו כ"ק האדמו"ר מהר"י מסאטמר, אליו היה קרוב במיוחד וזכה לאמונו הרב.

לפני כחודשיים נחלש הגבאי המסור ששמו נודע לתהילה בקרב רבבות החסידים שאהבו והעריצו את דמותו המיוחדת ואמש לאחר הרעה נוספת במצב בריאותו הוא נפטר למגינת לב החסידים הרבים.

"זו זכות גדולה לכהן כגבאי מסור ונאמן לשלושה דורות של אדמו"רים", מציינים בדמעות עסקני החסידות המבכים את לכתו של האיש שהיה לאגדה ומותג של גבאי עוד בחייו.

כגבאי אצל ה"דברי יואל"
כגבאי אצל ה"ברך משה"
כגבאי אצל האדמו"ר מהר"י מסאטמר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר