אבל בנתיבות

המחנך הרב משה אילוז חזר מהדף היומי, התמוטט ונפטר

לאחר שחזר משיעור הדף היומי, קיבל הרה"ג רבי משה אילוז התקף לב ונפטר. השכנים בהלם ומספרים ל'כיכר השבת': 'מדובר באדם מיוחד ונדיר, זכה להקים משפחה מפוארת' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא)

מנהל תלמוד התורה הוותיק של נתיבות, הרה"ג רבי משה אילוז, נפטר הערב (רביעי) בפתאומיות כאשר חזר לביתו מהתלמוד תורה, המנוח היה בן 55 בלבד בפטירתו וההלוויה תתקיים הערב.

המחנך הרב אילוז, היה במשך שנים רבות מנהל התלמוד תורה "נתיבות יהודה" של רשת 'בני יוסף', בעיר נתיבות ובשנה האחרונות שימש כמלמד תינוקות של בית רבן בכיתות ה' או ו'.

המנוח נולד בכ' טבת תשכ"ה בעיר באר שבע למשפחה ספרדית מסורתית. כשהתבגר הלך ללמוד בישיבות הקדושות וסחף אחריו את כל הבית, כך שהיום, רובם משתייכים למגזר החרדי.

כשהגיע לפרקו נשא את רעייתו, בת למשפחת סוסן משכונת רמת אלחנן בני ברק. המנוח רצה להיות קרוב למקום בו למד, ולכן הזוג הצעיר בחר להקים את ביתם בעיר נתיבות.

כשנקרא לנהל את תלמוד התורה, עשה שירות צבאי מקוצר ושימש כחזן צבאי ברבנות הראשית של צבא הגנה לישראל.

המנוח נחשב לדמות מוכרת בעיר, היה הגבאי של בית הכנסת 'בית בוכריס', חבר בוועד הצדקה המרכזי ועבד למחייתו בנוסף לניהול החיידר גם כחזן בהלוויות.

השכנים של המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "העיר נתיבות כולה באבל, הוא היה איש מיוחד מאין כמותו, שזכה להקים משפחה יפה ומפוארת".

"היה איש נחמד וטוב לב בצורה יוצאת מן הכלל. זה באמת הלם, אסון גדול לעיר, רק היום זכינו לראות את האיש המיוחד הזה הולך כהרגלו לתלמוד התורה".

הערב כאמור, חזר המנוח משיעור הדף היומי אליו הוא הלך אחרי הלימודים בתלמוד תורה. כשהגיע לביתו, קיבל התקף לב ונפטר למגינת לב משפחתו, קרוביו ומקורביו.

השר אריה דרעי הספיד באומרו: "המנוח שליבו נדם בשובו משיעור הדף היומי, היה דמות אהובה ומוכרת בנתיבות כמחנך תשב"ר, איש משפחה למופת וגבאי בית הכנסת שעסק בצרכי ציבור באמונה. זו אבידה גדולה לעיר נתיבות ולכל משפחת רשת החינוך 'בני יוסף'. תנחומים כנים למשפחתו המפוארת. יהי זכרו ברוך".

מסע הלווייתו של הרב אילוז תצא הערב מבית העלמין בנתיבות בשעה: 23:00.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר