ברוך דיין האמת

ראש ישיבת "חברון גאולה", רבי יעקב-חיים סרנא זצ"ל

הבוקר התקבלה הבשורה המרה על פטירתו של ראש ישיבת "חברון" בשכונת גאולה, הגאון רבי יעקב-חיים סרנא זצ"ל והוא בן 82 ● ראש הישיבה סבל בשנים האחרונות מייסורים קשים ומרים, שלא מנעו ממנו להמשיך לעמוד בראשות הישיבה ולחנך את מאות התלמידים הלומדים (דיין האמת, פטירה)

חיים שקדי | כיכר השבת |

ברוך דיין האמת: בשעות הבוקר (חמישי), התקבלה הבשורה המרה על פטירתו של ראש ישיבת "חברון" בשכונת גאולה, הגאון רבי יעקב-חיים סרנא זצ"ל והוא בן 82.

הגר"ח סרנא, בנו של הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל, ונכדו של הגאון רבי משה מרדכי אפשטיין ראש ישיבות כנסת ישראל בסלבודקה ובחברון. למד בישיבה קטנה בלומז´א בפתח-תקווה כבן-שיעורו של הגר"ח קנייבסקי.

הגר"ח סרנא זצ"ל, החל בשנת תשכ"ב, בהיותו בן 33 בלבד, למסור שיעורים בישיבת חברון. היה זה לאחר שראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל פנה לאביו ואמר לו: "הבן שלכם צריך להתחיל ללמד בישיבה". ר´ חצק´ל סרנא הגיב ביידיש: "הוא צעיר". אבל ראש הישיבה הורה לו: "שביום ראשון יתחיל להגיד שיעורים בישיבה". וכך הווה.

עם פטירתו של אביו, בחודש אלול בשנת תשכ"ט, החל למלא את מקומו בראשות הישיבה לצד דודו הגאון רבי משה חברוני והגאון רבי שמחה זיסל ברוידא.

בשנת תשל"ו, עברה ישיבת ´חברון´ לבניינים החדשים בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. מספר שנים לאחר-מכן, עזב הרב סרנא את הישיבה בגבעת מרדכי, ושב ופתח את ישיבת ´חברון´ בנייניה הישנים בשכונת גאולה, ומני אז, שמה מוכר כ"ישיבת חברון גאולה".

אבל כבד

מאז פתיחתה המחודשת, הנהיג הגר"ח סרנא את הישיבה ביד רמה והעמיד תלמידים רבים. זאת במקביל להוצאת ספריו הרבים של אביו זצ"ל, ספרי מוסר וספרים על הש"ס והרמב"ם.

הגר"ח סרנא סבל בשנים האחרונות מייסורים קשים ומרים, שלא מנעו ממנו להמשיך לעמוד בראשות הישיבה ולחנך את מאות התלמידים הלומדים שם.

בפטירתו, הותיר אחריו בת יחידה הנשואה לגאון רבי ברוך סולובייצ´יק, ראש ישיבת "תורת זאב" בירושלים. ואלפי תלמידים, המעריכים ומוקירים את משנתו, ואבלים מרה על פטירתו.

אחד מאלפי תלמידיו, מבכה בשיחה עם "כיכר השבת" את פטירת רבו: "מדובר בתלמיד-חכם עצום ובעל מוסר גדול, שיעוריו נודעו לשם ולתהילה. היה מאיר פנים לכולם, ומתנהג כאחד האדם בענווה מופלאה. היה שריד לדור דעה, ובכל הליכותיו ניכרת הייתה משנת ´גדלות האדם´, אין ספק שסלבודקה בערה בעצמותיו. ברוך דיין האמת".

ההלוויה בשעה 15:30 מרחבת ישיבת ´חברון´ ברחוב חגי בשכונת גאולה, מיטתו של ראש הישיבה לא תוכנס אל היכל הישיבה, בדרכה להר הזיתים בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר