טרגדיה

אסון בבני-ברק: ר"מ התמוטט בערב שבת בישיבה - ונפטר

הרב אליעזר גולדברג, ר"מ בישיבת "צעירים" בבני-ברק, התמוטט לאחר שחש כאבים בחזהו. מתנדבים הוזעקו למקום והחלו בפעולות החיאה, ולאחר כשעה נקבע מותו של הרב. בשבת ישבו תלמידי הישיבה במשמרות סביב מיטת רבם וקראו תהלים לעילוי נשמתו. הסיפור המלא: שבת של אבל בישיבה (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (ינון שחר)

אסון בבני-ברק: הרב אליעזר גולדברג, ר"מ בישיבת "צעירים" בעיר, התמוטט בערב שבת ונפטר.

בשעה 21:00 בערב התקבלה קריאה במוקד 'איחוד הצלה' בבני ברק על רב שמתלונן על כאבים בחזה, ברחוב שמשון הגיבור בישיבת 'צעירים'.

שני כונני שבת של 'איחוד הצלה' הגיעו למקום והעניקוו להעניק לרב אליעזר גולדברג, (74) טיפול ראשוני. הכוננים החלו בפעולות החיאה כאשר צוות טיפול נמרץ של מד"א מצטרף אליהם בפעולות ההצלה, אך לאחר כשעה נקבע מותו של הרב.

תלמידי הישיבה שעודכנו על האסון, החלו מיד באמירת תהילים.

כוח משטרה שהגיע למקום ביקש לפנות את גופת הרב לחדר קירור, אך הרבנים לא אפשרו זאת, כאשר באותם רגיעם יצאו מספר מתנדבים למוקד 'עזר מציון' בכדי להזעיק את את הרב חנניה צ'ולק שיסייע בנושא. הרב צו'לק, התברר, עשה את השבת מחוץ לעיר. רק באמצעות גוי של שבת, נוצר קשר וכך המשטרה איפשרה להשאיר את גופת הר"מ בישיבה.

במהלך כל השבת ישבו תלמידי הישיבה במשמרות סביב מיטת רבם וקראו תהלים לעילוי נשמתו.

זאבי טפר, כונן 'איחוד הצלה' סיפר ל'כיכר השבת': "בסמוך לשעה תשע קיבלנו קריאה על אדם עם כאבים בחזה שנמצא במבנה הישיבה, אני וכונן נוסף הגענו למקום והרב התמוטט לנו מול העיניים.

"המשפחה עודכנה מיד לאחר האירוע".

אושי שלומביץ, יו"ר הצלה גוש דן סיפר ל'כיכר השבת': "כתורן שבת חזרתי מאירוע בסמוך לישיבה, כשבמקביל ראש הישיבה התקשר למד"א. הגעתי לשם מיד, הצלחתי לשוחח עם הרב גולדברג ז"ל ושמעתי אותו אומר: 'כואב לי בחזה'. נתתי לו חמצן, ותוך כדי מתן טיפול ראשוני הגיעה ניידת טיפול נמרץ. בהמשך הוא איבד את ההכרה, ואחרי נסיונות הצלה נקבע מותו. הזעקנו שבעה בחורים שיאמרו שמע ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות