מקורי:

הלהיט של החג: מארזי קונספט יצירתיים

בעבר, מתנות החגים התאפיינו בקערת ליל הסדר שלא תמיד התאימה • כיום נראה שנמצא הפתרון המושלם: מארזי מתנה המשלבים ייחודיות ואמירה אישית • כך נראה הקונספט (עיצוב)

מתנות עם ערך מוסף (צילום: יח"צ)

חג הפסח הממשמש ובא מכניס את מחלקות משאבי אנוש בחברות המסחריות ובמשרדי הממשלה לכוננות מתנות החג לעובדים או ללקוחות. מתנות אלו שהפכו למסורת ישראלית, נועדו לתת תחושה טובה לעובדים בתום חודשי עבודה ארוכים ולסמל את ההערכה שרוחשים להם על עבודתם המסורה.

בימים עברו, מתנות החגים התאפיינו בכלי מטבח שונים או פריטים לעיצוב הבית, בתוספת הקדשה. היו אלו מתנות 'ייעודיות' שסימלו את ערכי החג המתקרב, אולם היה בהן חיסרון. הנותן לא תמיד קלע לטעמו של המקבל, ואנשים 'נתקעו' עם מבחר מפות לא שימושיות, קערות לליל הסדר, או בונבוניירות לא אטרקטיביות בארון. נוצרה הבנה שעדיף להעניק לעובד את האפשרות לבחור את המתנה שלו ולא לצמצם אותה לפריט אחד. כך נולד פטנט ה'גיפט-קארד', שובר מתנה המאפשר קניה בשלל רשתות וחנויות שונות בסכום נקוב.

לכאורה, הוא אמור היה להיות הפתרון האידיאלי עבור הנהלות החברות, אשר יכלו לסמן וי על מתנה מושלמת לחג. אולם בחלוף הזמן התברר כי מתנות אלו אמנם חוסכות מאמצים מצד החברות, אולם הן אנמיות ואין בהן את הערך המוסף שהן אמורות להעביר. הן למעשה כמו תוספת של כמה מאות שקלים למשכורת העובד, ללא אמירה אישית או מסר של הערכה והוקרה מצד החברה.

זו הסיבה, שלאחרונה התפתח טרנד חדש ומלהיב של מתנות חג, בצורת מארזים יצירתיים ומיוחדים. מדובר במארזי מתנה מעניינים וממותגים היוצרים קונספט מסוים, הן באריזה הייחודית והן במתנה עצמה. לדוגמה, בקבוק יין המגיע במארז בצורת משאית, או כוס קפה בתוך מארז פולי קפה, כשאת הכל עוטף סלוגן מדליק ויוצר קונספט המסמל את ערכי החברה או את המסר האישי שהיא רוצה להעביר.

עוטף סלוגן מדליק ויוצר קונספט המסמל את ערכי החברה (באדיבות המצלם)

החברה המובילה בז'אנר היא 'גיל גיפט' מבית 'גיל גרופ', שפיתחה מיומנות רבה בתחום ומאחוריה מאות יצירות של מארזי מתנות מקוריות ומרהיבות, לשלל חברות, ארגונים וגופים במשק. כך למשל, לפורים יצרה 'גיל גיפט' משלוח מנות ייחודי, שהיא בעצם ערכת אפייה באריזה מיוחדת עליה נכתב "אור, חום והרבה שמחה. פורים זה זמן של נתינה, זו לא רק 'הצעת הגשה'. לט"ו בשבט יצרה עבור אחד ממשרדי הממשלה, יצרו מארז של פירות מיובשים הנתונים בקופסאות קטנות, כשכל פרי מסמל ערך מסוים מערכי המשרד: לפרוח, לשתול, לנשום, להתחבר, לקטוף, לצמוח וכן על זה הדרך.

"מקוריות היא אחד הכלים החשובים שלנו במציאת המתנה המתאימה ללקוח. אנו משקיעים יצירתיות רבה, והרבה חשיבה מחוץ לקופסא כדי להגיע למתנה האחת והיחידה שבאמת תקלע לרצונו של הלקוח", אומרת שושי יפה מנכ"לית 'גיל גרופ', "המטרה שלנו היא לבטא את הערכים והמסרים של החברה בתוך המארז הזה והתגובות הן מדהימות. עובד או לקוח שמקבל מתנה כזו, יודע להעריך את ההשקעה והמחשבה שהקדישו עבורו והוא מתרגש. מהבחינה הזו, המתנה מילאה את תפקידה, גם מבחינת המסר והחיבור לחברה וגם מצד התשורה שבצידה".

כעת לקראת חג הפסח, שוקדים ב'גיל גרופ' על סדרת מתנות יצירתיות ברוח הפסח המשתלבות בדרישות החברות המזמינות. "זו תקופה של חירות ופריחה ואנחנו תמיד ממציאים את עצמנו מחדש. המטרה שלנו היא לרגש ולהפתיע ואנחנו לא חוסכים במאמצים להגיע לכך", אומרת יפה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר