מותג מחיר

אלי דדיה- מנהל המותג 'רמי לוי' חושף את סודות המותג

השם אחר, המחיר בפער ורק האותיות הקטנות מגלות: זה אותו מוצר בדיוק • למה נולד מותג פרטי, איך הוא מצליח להיות כל כך זול ומה ההשפעה שלו על המוצרים השכנים במדף? • אלי דדיה, מנהל המותג הפרטי 'רמי לוי' עם כל מה שרציתם לדעת, מהמחלבות הפולניות ועד החות'ים שמפגיזים בים האדום (צרכנות).

מותג פרטי: 'רמי לוי' (צילום: יח"צ)

המבוגרים שביננו עוד זוכרים את הימים בהם רשת 'רמי לוי' הפציעה כמכולת קטנה במחסן בשוק 'מחנה יהודה' ופרצה במהירות מסחררת לעשרות סניפים ברחבי הארץ. המוטו שהוביל את רמי לוי – אז בחור צעיר ממשפחה מתמודדת, היתה השאיפה לאפשר לכל בית בישראל ליהנות מסל קניות זול בכבוד.

חלפו כמעט ארבעים שנה, וברמי לוי לא השתנה כלום (חוץ מאי-אלו עשרות סניפים שמתחדשים כל הזמן, עם מחלקות ענקיות ושפע עצום של סחורה איכותית). השאיפה להביא רווחה לכל לקוח ממומשת בנחישות בסיעתא דשמיא ומוכיחה את עצמה באופן עקבי בסקרים.

אולם עדיין לא די בזה. האתגרים הכלכליים העומדים בפני רשתות הקמעונאות בישראל רק מעצימים עם הזמן, וזו הסיבה להולדת המותג הפרטי 'רמי לוי'.

המותג הפרטי 'רמי לוי' נמצא על המדף מאז 2015. מהו הרעיון שעומד מאחוריו?

עליית המחירים המתמדת הביאה אותנו להבנה שכדי להמשיך עם העיקרון של רמי לוי – להביא לכל לקוח את סל הקניות הזול במדינה - מוכרחים לשווק את המוצרים באופן עצמאי. כך נולד המותג הפרטי עם קטגוריית מוצרים ראשונית.

הצרכן שגילה את אותה איכות במחיר נמוך בעשרות אחוזים הצביע בקופות.

אילו מוצרים קיימים במותג הפרטי?

היום המותג הפרטי של 'רמי לוי' כולל למעלה מ-4,000(!) מוצרים באיכות בלתי מתפשרת, רובם המוחלט בכשרות מהדרין מן המהדרין: ממוצרי בסיס, מוצרי אפייה ובישול, קפואים, סלטים וחטיפים, טואלטיקה וניקיון, מוצרי תינוקות ועוד.

אמרת מהדרין. זה חתיכת אתגר, לא?

אנחנו גאים להצהיר שרוב מוחלט של מוצרי המותג הפרטי נושאים את הכשרויות המהודרות ביותר. קמחים, מוצרי האפייה, בצקים קפואים, חטיפים, סלטים איכותיים, מוצרי יסוד ועוד ועוד בכשרות בד"ץ העדה החרדית. סדרת קליית השקמה – פיצוחים טריים ואיכותיים שרובם בכשרות 'שארית ישראל'. אי אפשר לפרט כאן 4,000 מוצרים...

איך באמת המותג הפרטי 'רמי לוי' מסוגל להציע מוצרים במחיר כל כך זול?

מאחר והרשת מנהלת בעצמה את כל תהליך הייצור, אנחנו מצליחים לצמצם עלויות לטובת הלקוח. בנוסף, החברות הגדולות יודעות שמשתלם לעבוד איתנו בשיתוף פעולה בשל הכמויות הענקיות שנמכרות ברשת.

המדהים ביותר הוא שהמחירים שלנו משפיעים ישירות על כלל המשק. גם בתחום היבוא - כל מוצר שאנחנו מייבאים במחיר זול יותר, פועל לטובת הצרכן.

תן לנו דוגמא:

זוכרים את התקופה בה היה מחסור בחלב רגיל? ליצרנים השתלם בהרבה לשווק חלב פרימיום שאינו בפיקוח. גם חמאה הייתה יקרת המציאות, מאחר שהייצור שלה אינו משתלם למחלבות.

בהחלטה דרמטית רמי לוי החליט לייבא חלב ומוצרי חלב מפולין תחת המותג הפרטי 'רמי לוי'. ברגע שהוצע תחליף למונופול החלב, המחלבות הגדולות החזירו את החלב המפוקח למדפים וגם חמאה ניתן למצוא בקלות.

בקטגוריית התה פעלנו באופן דומה. הבאנו תה תחת המותג 'רמי לוי' ואנשים אהבו. היצרנים הגדולים נאלצו להוריד את המחיר.

חיפשנו את החלב של המותג הפרטי במקררי הרשת. לא מצאנו.

מתחילת המלחמה המשק הישראלי חווה טלטלה, ובמצב החירום הזה החלטנו להקפיא כרגע את יבוא החלב כדי לחזק את המחלבות המקומיות.

כך גם בתחום הפרות והירקות. מאז ומתמיד הבחירה הראשונית היא תוצרת ישראל, אולם מאז ה-7 באוקטובר משקיעים ביתר שאת לחזק את המגדלים והחקלאים בארץ.

מה עוד השתנה בעקבות המצב העכשווי?

כל נושא היבוא הפך למאתגר מאד. החות'ים מאיימים על הספינות בים האדום, וחוסמים את הנתיב המקוצר לישראל דרך תעלת סואץ. הסחורות מתעכבות בחודשיים ואפילו יותר, וספק אם תגענה בכלל. מעבר למשמעות הכספית יש חשש לחסר עצום בסניפים.

האם יבוא יום בו הסל כולו יהיה מורכב ממוצרי המותג הפרטי 'רמי לוי'?

אנחנו ממש קרובים לשם - מצהיר אלי דדיה.

בשנת 2023 הוספנו למותג מעל 300 מוצרים, ו-2024 נפתחת בסימן של תאוצה: מחלקת דגים טריים חדשה באיכות פרימיום ובכשרות בד"ץ העדה החרדית – כמובן במחירי רמי לוי, וכבר ברבעון הראשון של השנה יופיעו על המדפים מעל 150 מוצרים חדשים! ביניהם ביצים, אבקות כביסה וקפסולות לכביסה.

מחכים לכם בסניפים עם מגוון ענק של מוצרי המותג הפרטי, שכמובן מגולמים במחיר זול בהרבה ואיכות מעולה. מחכים לכם הסניפים!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר