דוכן היהדות הפך לחנות מרשימה

אור חדש מאיר בתוך התחנה המרכזית בירושלים, החנות "דברי שיר", שממסדת את הדוכן הפעיל בכניסה לתחנה כבר כמה שנים, נחנכה אתמול בטקס חגיגי. טקס הפתיחה המרגש אמש, נפתח בקביעת המזוזה על ידי הרב שמואל אליהו שליט"א, והמשיך באירוע חגיגי בו השתתפו ח"כים, אישי ציבור, סופרים, זמרים, אנשי פרסום, משפחות הבעלים

שושי הלר | כיכר השבת |

אור חדש מאיר בתוך התחנה המרכזית בירושלים, החנות "דברי שיר", שממסדת את הדוכן הפעיל בכניסה לתחנה כבר כמה שנים. החנות, שמדפיה עמוסים בספרי קודש, בישול, ילדים, ובעוד ספרים מכל הסוגים שלצידם דיסקים מקוריים, והכל בקונספט ייחודי, שהמכנה המשותף שלו הינו "תרבות יהודית".

טקס הפתיחה המרגש אמש, נפתח בקביעת המזוזה על ידי הרב שמואל אליהו שליט"א, והמשיך באירוע חגיגי בו השתתפו ח"כים, אישי ציבור, סופרים, זמרים, אנשי פרסום, משפחות הבעלים, הרבה חברים וידידיה מאיר, שהנחה את הערב.

בפתח דבריו אמר ידידיה כי "התאריך היום הינו היום השביעי והאחרון בו ניתן להקריב את קרבן החגיגה, מעין מוצאי חג מתן תורה, בדיוק ביום זה פותחים חנות, מוסד, שממשיך את חג מתן תורה לכל ימות השנה. וגם מחבר אותנו לחג נוסף – שבוע הספר העברי."

הוא הציג את השותפים "רבנים, מחנכים, שעשו הסבה אידיאולוגית" מיכאל לב ורן שריד.

מיכאל לב: "זו שליחות להפיץ תרבות יהודית שלא מתביישת, לא מתפשרת באיכות. יצירה בשפה אומנותית בלי פשרות, בלי רצון למצוא חן."

לשמוח כשמפספסים אוטובוס

אחריו הוזמן לשאת דברים, ח"כ אורי אורבך, שאמר "זו חוליה בשרשרת המזון של הרוח, שתכליתה לרוח, לנפש, לנשמה, פה נותנים כלים של חומר, אי אפשר לבקש יותר. רוב האנשים לא יוצרים, נפשם אינה פנויה, אבל אם יהיה קהל וירכשו, אז היוצרים יוכלו ליצור."

את ציבור הנשים ייצגה ח"כ ציפי חוטובלי, שסיפרה "כשלמדתי במדרשה, מעולם לא שמחתי יותר מלפספס אוטובוס בתחנה מרכזית. כל החמצה כזו היתה הזדמנות של בילוי בדוכנים של דברי שיר. תרבות יהודית היתה תמיד, אבל היתה שמורה בגטו, זו הזדמנות אמיתית לקהל הרחב שמתקרב למקורות ושצריך חנות נגישה וסבירת פנים."

בחלק האומנותי הופיע יצחק מאיר שהקדיש את השיר המתאים "התעוררי שיר דברי". אחריו, אמן הקלרינט הנודע חיליק פרנק שבנוסף לניגון גם סיפר על החיבור עם בעלי החנות "בתשס"ו עזבתי חברה שכבר מכרתי איתה אלפי דיסקים ועברתי אליהם. הם באו עם עיניים בוערות, סגרנו בלי לחתום בלי ניירות, לא היו להם עוד בסטות, אפילו לא מכונית, באו עם עגלת ילדים לקחת את הדיסקים וכך גם עלו למכור אותם במירון, אבל ההצלחה גדולה." הוא כיבד את מוסא ברלין בביצוע קטע קלרינט מרגש.

לסיום, מצטט ידידיה מאיר ואומר כי "טביעת אצבע של כל אחד בלימוד תורה היא ייחודית, בזכות הרב רן שריד מכירים ומתחברים ליהדות" הוא מזמין את הרב שריד לשאת מילות ברכה, הוא מקצר בדבריו ומבקש מהקהל לשיר איתו "לך אזבח זבח תודה". התרגשות רבה ניכרת בקולו כשהוא חותם בברכת 'שהחיינו' על ספר חדש שהוא מחזיק בידו, על החנות המדברת שיר ועל חולצה חדשה.

הקהל עונה אמן על הברכה ועל כל הברכות שבורכה הלילה "דברי שיר", בתקווה שתהא זו החנות הראשונה, שאחריה יפתחו עוד רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר