"לא בטוח שישרוד"

המפעל מחלל השבת ייסגר בגלל החסידים?

חסידות גור החליטה להחרים את מפעל 'פניציה' בהוראת האדמו"ר - בשל העובדה שהנהלת המפעל מחייבת את העובדים להגיע גם בשבת; כעת המקום עשוי להיסגר (כלכלה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: By Ouria Tadmor/FLASH90)

החלטת מפעל פניציה להמשיך לחלל את קדושת השבת עשוי להביא לסגירת המפעל, שהוחרם בהוראת האדמו"ר מגור - כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

בשבועות ובחודשים האחרונים התחדש חרם הצרכנים של נציגי חסידות גור נגד מפעל פניציה בירוחם המעסיק 240 עובדים, בשל חילולי השבת במקום.

לפי הדיווח, במסגרת החרם, החסידים הונחו שלא לקנות בקבוקים שמיוצרים על ידי המפעל המתמחה בייצור בקבוקי זכוכית, המכריח את העובדים להתייצב לעבודה גם בשבת.

תמיר סטיינמן דיווח כי בתקופה האחרונה נעשו מאמצים רבים להגיע להסכמות בין הצדדים על מנת להביא לסיום החרם, אך הלא הצליחו להשיג פתרון מוסכם.

לדברי גורם במפעל, "החרם גורם לנו להפסדים כבדים. המפעל כבר נמצא בסכנת סגירה מידית. אם הממשלה לא תתערב – 240 עובדים ילכו הביתה".

ראש עיריית ירוחם, טל אוחנה, אמרה בתגובה כי "מדובר במפעל שמחצית עובדיו מדימונה, ומחצית מירוחם, וששרד את היבוא מטורקיה - גם זאת בזכות בעליו הפילנתרופ. כעת הוא נאלץ להתמודד גם עם חרם. לא בטוח שישרוד אותו".

יחד עם זאת, נציג הבעלים, אמנון כהן, סבור כי אין חשש מיידי לסגירת המפעל, כל עוד לקוחותיו ממשיכים לקנות את מוצריו. מההסתדרות נמסר כי לא קיבלו דיווח על סגירת המפעל.

יצוין כי האדמו"ר מגור, הנחשב לגדול הלוחמים למען קדושת השבת, הביא כבר בעבר בזכות חרם צרכנים שהוביל, להפסקת חילולי השבת בחברות רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר