בתוך האוטובוס

תופעה בערד: "בדואים גונבים מאיתנו את הטלפון"

בית המשפט ידון היום בהארכת מעצרו של בדואי מהדרום שניגש לנוסעת באוטובוס בערד, בעודה ישנה, וגנב ממנה את הטלפון. תושבים מספרים כי זוהי תופעה של ממש (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

היום (שני) יובא להארכת מעצר בבית המשפט, בדואי מהדרום ששדד לעין כל טלפון נייד מאורנה סיגרון, נוסעת באוטובוס קו 388, ונתפס בתום סריקות בעקבות תלונתה.

זהו לא המקרה היחיד. אזרחים רבים המתגוררים באזור הדרום מתלוננים לאחרונה על מקרים זהים, בהם בדואים ניגשים אליהם בהפתעה בעודם נוסעים באוטובוס, וגונבים מהם בכוח את הטלפון הנייד שברשותם.

במוצאי השבת האחרונה נסעה אורנה מבאר שבע לביתה בערד, בקו זה, וכשהיא החלה לנמנם חטף ממנה בן מיעוטים את מכשיר הטלפון הנייד. לדברי תושבי העיר כפי שמצוטטים באתר nrg, עולה האלימות והבריונות הללו הן תופעות נפוצות מכיוונם של הנוסעים הבדואים.

אורנה תיארה את שעובר עליה מאז המקרה: "אני בטראומה מהאופן שבו זה קרה. זה היה הזוי, ישנתי ופתאום הרגשתי משיכה באוזניים, הוא משך לי את האוזניות ופשוט לא הבנתי מה קורה. הבת שלי מסכנה, בת 10 וחצי, פשוט נעמדה ולא הצליחה אפילו להגיד לי מה קרה עד שהבנתי שנגנב לי הטלפון. ישבתי ליד הדלת וזה קרה ממש בשנייה, עד שהבנתי מה קרה הוא כבר ירד מהאוטובוס".

"זה ממש מפחיד, קמתי הבוקר בהרגשה רעה. גם הקטנה שלי קמה ולא הפסיקה לדבר על זה", היא מוסיפה.

לירדנה אלמקייס זה קרה לפני יותר משנה: "אז המשטרה הצליחה להחזיר לי את הטלפון. גם במקרה שלי הוא חטף לי את הטלפון מתוך שינה. זאת לא פעם ראשונה, נגנבים באוטובוסים האלה מלא טלפונים".

"זה נורא ואיום מה שהולך בקו הזה. את הבנות שלי אין סיכוי שאני שולחת לבד באוטובוס הזה", מוסיפה ורדה עזריאל, הנתגוררת אף היא בעיר ערד. "יום אחד עליתי לאוטובוס עם שקית שהיו בה כל מיני דברים, ותוך כדי שישנתי בחורה שישבה לידי שלפה את השקית ולקחה אותה בלי ששמתי לב. כשבאתי לרדת ראיתי שהשקית איננה".

לדברי נוסעת נוספת, "אני משתדלת לנסוע בקו 386 שהוא קו ישיר, ומשתדלת לא לנסוע בקו 388. יש הרבה מקרים של אנשים שחטפו להם טלפונים, בעיקר אם הם יושבים קרוב לדלת האחורית. מישהו מצלצל בתחנה, עומד ליד הדלת, חוטף את הטלפון ובורח".

והמקרים עוברים מפה לאוזן: "לאחרונה", היא מוסיפה, "מישהו סיפר לי שהבן שלו נרדם וחטפו לו את הטלפון, וברחו בתחנה ואף אחד לא הספיק לתפוס אותו. זה קורה בדרך כלל בערב ואז לא רואים לאן הם רצים".

תגובת משטרת ישראל לידיעה כפי שפורסמה באתר nrg: בשנת 2016 משטרת ישראל תפסה והחזירה למעלה מ-2,000 טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים לבעליהם. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כנגד מעשי בריונות ואלימות מכל סוג. מיד עם הגשת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שהביאה היום למעצרו של החשוד בגניבת הטלפון הסלולרי. מחר הוא יובא להארכת מעצרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר