פרסום ראשון

שקד מטילה וטו בוועדה למינוי דיינים עד למינוי אב"ד דת"ל

שרת המשפטים, איילת שקד, החברה בוועדה למינוי דיינים הטילה ווטו על דיוני הוועדה שאמורה להתכנס ולאשר מינוי דיינים לבית הדין האזורי בדרישה למנות 3 אבות בית דין דתיים לאומיים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף ואיילת שקד (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הוועדה למינוי דיינים הייתה צרכה להתכנס לבחירת דיינים חדשים לבתי הדין האזורי, אך ל"כיכר השבת" נודע כי שרת המשפטים איילת שקד, חברת הוועדה, הטילה וטו על דיוני הוועדה, שקד דורשת שנשיא בית הדין הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ימנה שלושה דיינים מהציונות הדתית לתפקיד אב"ד.

הדיינים ששקד דורשת שימונו לאב"דים הם הרבנים בוכריס כהנא ובן מנחם. בעבר דרשה שקד שאחד הדיינים (הרב בן מנחם) ימונה לתפקיד חבר בית הדין הגדול, אך הראשל"צ סרב בתוקף בטענה כי מדובר בדיין צעיר, שטרם קיבל ניסיון בכדי לשמש בבית הדין העליון. שקד התקפלה ובן מנחם לא מונה.

כעת, מנסים ב'הבית היהודי' לתקן את הרושם שנוצר לאחר מינוי הדיינים לבית הדין הגדול, ולהציג תמונת ניצחון של מינוי דיינים דת״ל לאב״דים.

גורמים המקורבים לועדה למינוי דיינים תוקפים בחריפות את שרת המשפטים, ואומרים ״שקד מתייחסת אל דייני ישראל כאל ׳שוק בשר׳ וסוחרת בהם כאילו היו סחורה על המדף, הגיע הזמן שמי שאינו מבין בדיינים יחזור לעסוק בענייני המדינה מבלי לתחוב את אפו בעניינים הנתונים לסמכותו הבלעדית של נשיא בית הדין הגדול שמכריע אך ורק על פי שיקולים מקצועית ועניינים של טובת המערכת״

״התעקשותם של חברים בוועדה לתקוע את מינוי הדיינים ללא טיפת התחשבות בציבור המידפק בשערי בית הדין וסובל קשות ממצוקת כח האדם רק משיקולי ג׳ובים בלבד חורגת מכל פרופורציה״, הם מאשימים.

מלשכתה של איילת שקד ביקשו שלא להגיב לדברים.

מקורבי הרב בן מנחם מסרו: "הוא אינו מכיר את נושא האב"ד ,וכי הוא נכון להמשיך ולשרת את עם ישראל בכל תפקיד שמו"ר הראשל"צ נשיא בית הדין הרבני הגדול הגר"י יוסף שליט"א יטיל עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר