ההסתה חוזרת

ההצעה האנטישמית של ליברמן: גוש ימין-מרכז ציוני ליברלי - אנטי חרדי

ליברמן שזוכה בסקרים ל-6 מנדטים, מציע ללפיד, בנט וסער, להקים גוש ימין-מרכז ציוני ליברלי - ללא מפלגת 'הליכוד', תוך שהוא חוזר להסתה החמורה והאנטישמית נגד החרדים (בארץ)

ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר-הכנסת אביגדור ליברמן מנסה להמציא את עצמו מחדש, לקראת הבחירות הצפויות בחודשים הקרובים, ולאור הסקרים הלא מחמיאים שמציבים את מפלגתו על 6 מנדטים, הוא מציע להקים גוש ימין-מרכז ציוני ליברלי - ללא מפלגת 'הליכוד', תוך שהוא חוזר להסתה החמורה והאנטישמית נגד החרדים.

במכתב ששיגר לראשי המפלגות יאיר לפיד - יו"ר 'יש עתיד', נפתלי בנט - יו"ר 'ימינה' וגדעון סער - יו"ר 'ת'ווה חדשה', הוא מציע להקים רשימה משותפת שתתמודד בבחירות מול גוש 'הליכוד' והמפלגות החרדיות.

ליברמן טוען במכתבו כי "המציאות בה אנו חיים היום מחייבת את כולנו להבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית". ליברמן כורך את החרדים והערבים יחד ומגדיר אותם כ"סיעות הלא ציוניות בכנסת ישראל", וכותב כי לרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה, יש קצת יותר מרבע מנבחרי הציבור - 31 ח"כים.

ליברמן ממשיך להסית ולהפחיד וכותב כי לפי נתוני הלמ"ס, ב-1 בספטמבר 2019 למדו בכיתה א' 35 אלף תלמידים חרדים ו-37,905 תלמידים ערבים - שביחד "מהווים 43% מכלל תלמידי כיתה א' בישראל". הוא מוסיף וכותב כי "בעוד דור וחצי, בשנת 2065, המגזר החרדי והערבי יהוו את הרוב באוכלוסייה. משמעות הדבר שכם רוב נבחרי הציבור יהיו נציגי שני מגזרים אלו עם כל המשתמע מכך".

במכתבו, הוא מפחיד מפני שיתוף הפעולה בין הסיעות החרדיות לרשימה המשותפת ומאיים כי "בשנת 2060 נאבד שליטה על המבצ הכלכלי ולמעשה נגיע לפשיטת רגל".

"הרוב הציוני המורכב מהציבור החילוני, המסורתי והציונות הדתית, מממן את חיסולה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית", כותב ליברמן, ומציין כי "הקמת קואליציה ציונית וליברלית היא צורך השעה", ולדבריו, גוש כזה יהיה "אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו".

ליברמן מציע מספר סעיפים שיהוו בסיס למצע המשותף של הגוש, בהם הגבלת כהונת רוה"מ לשתי קדנציות בת 5 שנים כל אחת וקיום בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות באותו מועד; כינון חוקה לישראל והקמת בית משפט לחוקה; חקיקת חוב שיחייב הצבת 3 נשים ב-10 המקומות הראשונים בכל רשימה שתתמודד לכנסת; שינויים בנושא דת ומדינה שיכללו נישואים אזרחיים, לימודי ליבה, גיור על ידי רבני עיר ותחבורה ציבורית בשבת; חקיקת חוק שירות צבאי או לאומי חובה לכלל אזרחי ישראל וח"כ שמוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד לנשיאות או להיות מועמד להרכבת הממשלה.

ליברמן מציין כי ברוב טוב הוא "פתוח לגבי תוכן המצע המשותף", ומציין כי יש לו הצעה פשוטה ומעשית לגבי המנגנון לקביעת המקומות ברשימה, שניתן להסכים עליה במידה ותהיה הסכמה עקרונית לגבי הקמת הגוש.

יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט התנער מליברמן ואמר: "איווט, אני לא בעניין. ‏צו השעה האמיתי הוא לעזור ל-800 אלף המובטלים, לא ל-4 פולטיקאים. ‏תוכנית כבר יש. ‏אתה מוזמן לעזור. היתר ממש לא מעניין".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להצעה ודחה אוהת בשאט נפש: "אז אביגדור ליברמן, איש מסוכן ופוליטיקאי כושל וזגזגן, מבין שהוא הופך שוב ללא רלוונטי ומנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טפשי וחסר משמעות, ועל הדרך מבקש להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה "ציונית ליברלית". מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה".

ב'יש עתיד' הגיבו: "רק לפיד ואנחנו הוכחנו שאפשר לסמוך עלינו ורק אנחנו מסוגלים להחליף את נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר