אחד שיודע לשאול

החסיד ששבר את תקרת הזכוכית בריאיון חג

אם תפגשו ברחוב את ד"ר סבינר, סביר שלא תנחשו שמשלח היד שלו הוא רופא. לפני שנה אמור היה להתחיל סטאז' ברפואה, אך הקורונה הפכה את עבודתו לקשה יותר (מעניין)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הטכניון)

ד"ר יהודה סבינר, חסיד גור, החליט כנגד כל הסיכויים ללכת ללימודי רפואה, ולמרות היותו חרדי שלא למד לימודי ליב"ה, יהודה עבר בהצלחה את לימודי הרפואה המפרכים.

לפני כשנה, היה אמור להתחיל את הסטאז', אבל מגיפת הקורונה טרפה את הקלפים, ויהודה נכנס לעבודה במחלקות הקורונה וסיפורו המרתק הגיע לכל כלי התקשורת.

לכבוד חג הפסח, מתארח ד"ר סבינר בפרויקט המיוחד שלנו - "אחד שיודע לשאול", בו נארח דמויות מפתח מרתקות במגזר החרדי לסדרה של שאלות.

'דיינו' שהיית מוסיף לשנת הקורונה?

"הפסקת הסבל המוות והתלאות של נפגעי המגפה, החזרה אל חיק הקהילתיות, בתי כנסיות ובתי מדרשות. ולא פחות מכך, מיתון נגע השנאה ששטף את מחוזותינו בשנה זו".

יוצאים ממצרים, איזה שלושה דברים אתה לוקח איתך?

• תפילין - זה מה שלקחו זקניי בעת גירוש/נדודים.

• כונן חיצוני של 'אוצר החכמה' - מפני שבסופו של דבר כדברי רבי סעדיה גאון "אין אומתנו אומה אלא בתורותיה".

• כלי כתיבה על מנת לתעד את הצריך תיעוד לדורות הבאים.

אנשים שהיית רוצה לסעוד איתם את קורבן פסח

"אני מקווה שהוא היה מסכים לארח אותי בסדרו... אבל הייתי שמח מאוד לשבת בסדרו של מרן הפני מנחם מגור זיע"א אדם שכולו תורה ורחמים".

אפיקומן לחיים שהיית נותן לילד שלך

"שאת הפסגה [כל פסגה] שאליה ירצה להגיע בחיים, אף אחד לא יכול למנוע ממנו להשיג אם רק יתמיד, יתאמץ, ויתפלל".

אז למה רפואה?

"אני בחרתי במקצוע הרפואה מתוך הבנה כי מקצוע חסד זה הינו אחד מהרגליים עליהן עומד העולם, כמו כן העשייה והלמידה היום יומית בפלא הבריאה גוף האדם, ואינטראקציה אמפתית עם הנזקקים למזור ממלא את נפשי בסיפוק חסר תחליף".

חרדים בשוק העבודה

"אין חדש תחת השמש, 'עולם המעשה' הינו חלק בלתי נפרד ממצותיו, הלכותיו, והליכותיו של כל יהודי ויהודייה מאז היותנו לעם, החכמה והאתגר הוא לבצע זאת ללא פגיעה בשאר ערכינו ועקרונותינו המקודשים, דור דור ואתגריו וכל אדם עם ניסיונותיו. סיוע חשוב במתח המובנה הנ"ל הוא כמובן העיקרון הוותיק ממסכת אבות: 'עשה לך רב וקנה לך חבר'..."

חג הפסח בשבילך

"פסח היה בשבילי כאשר הייתי ילד, כהיום פסח הוא אך ורק לילדי היקרים. זהו היום בשנה לנטוע עמוק וחזק את יתד האמונה ואת תולדות היותנו לעם. בסופו של דבר, כל מה שנשקיע ונכין את ילדינו בצעירותם, זה מה שיעמוד לימנים בעתיד, כל אחד עם מה שמתוכנן לו/ה".

לסיום, דבר אחד שלא ידעתם על ד"ר סבינר

"אני משתדל מאוד לקבוע עיתים לתורה, ובעיקר בלימוד מעמיק בעיון למן השורש ועד להלכה למעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר