הקלפים עדיין מוסתרים

ח"כ מנסור עבאס נאם בעברית: הגיע העת להקשבה לאחר

יו"ר רע"מ, המפלגה שיכולה להכריע מי יהיה ראש הממשלה הבא, נשא נאום מיוחד בעברית לאזרחי ישראל אך סירב להצהיר מפורשות במי הוא תומך לקראת הפגישה עם הנשיא רובי ריבלין (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יו"ר רע"מ שהפכה ללשון המאזניים בבחירות הנוכחיות, ח"כ מנסור עבאס, נאם בעברית ופנה לאזרחים היהודים בישראל כשהוא מקבל תשומת לב מלאה מהתקשורת הישראלית שציפתה לשמוע ממנו במי יתמוך לראשות הממשלה אך הוא אכזב אותה כשדיבר בצורה כוללנית.

"אני, מנסור עבאס, ערבי גאה, אזרח מדינת ישראל שעומד בראש התנועה הפוליטית הגדולה בחברה הערבית", פתח יו"ר רע"מ. "אני דוגל באומץ רב בשלום ובביטחון הדדי. אני מושיט יד בשמי ובשם חבריי בציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלושת הדתות ושני העמים".

"אזרחי ישראל, אני עומד מולכם באווירת חג הפסח, הפסחא וערב חודש הרמדאן - ונושא תפילה של תקווה וחתירה בלתי מתפשרת לחיים משותפים על בסיס כבוד הדדי ושוויון אמיתי. המכנה המשותף שלנו גדול יותר ממה שמפריד".

"כיו"ר הרשימה הערבית המאוחדת, רע"מ, שחרטה על דגלה כל אדם באשר הוא ולקדש את החיים ולתעב את האלימות נגד כל אדם בשל השתייכותו הפוליטית או הלאומית או הדתית, אני עומד כאן ומבקש לומר שהגיעה העת והזמן להקשבה לאחר", אמר עבאס.

הוא אמר, כי "המציאות משתנה, ואנחנו מסרבים להכיר בכך. מדינת ישראל משנה את פניה אך מסרבת לפקוח את עיניה. אנחנו לא חייבים להסכים על הכול, בוודאי שנהיה חלוקים על לא מעט נושאים, אך אנחנו חייבים לעצמנו ולילדינו את הזכות וההזדמנות להכיר איש את רעהו. אם לא נשכיל להוריד את הבורות ולמוטט את הגזענות, נשאיר לדור הבא מציאות מורכבת, מסוכנת, ומעל הכול - בלתי אפשרית".

עבאס התייחס למצב הפוליטי הסבוך ואמר, "בניגוד לכל הפוליטיקאים שעסקו במסע פסילות, לא פסלתי איש. הגישה שלי היא 'מה כן', ופחות 'מה לא'. התפיסה שלי היא שבאתי לייצג ציבור שמונה 20% מהאזרחים הישראלים, שסובל מבעיות קשות".

"תיארו אותי בדרכים רבות, וימשיכו גם אחרי נאומי זה. לשון המאזניים, ממליך המלכים ועוד תיאורים אחרים. אינני מסתנוור או מחפש אישור לכל תיאור כזה או אחר. אינני רוצה להיות חלק משום גוש בימין או בשמאל. אני כאן בגוש אחר, הגוש שבחר בי לשרת את בני עמי ונתן לי מנדט להפוך את דרישות הציבור הערבי, ששנים נשארו בגדר דרישות, לתוכנית עבודה ממשית", אמר עבאס.

"קרב ההמלצות מבחינת רע"מ הוא אחר. אני ממליץ לכולנו לשנות את המציאות. אנחנו כאן כדי להביט קדימה, ואנחנו מצפים שאחרים משמאל ומימין יאמצו את הגישה שלנו. חדשנות היא במידה רבה יצירת שינוי באקלים קיים. אנחנו חיים באותו אקלים, וזה הזמן לשינוי", הצהיר יו"ר רע"מ שהתעלם בנאומו מהנושא המדיני-פלסטיני ומיקד את דבריו במצבה של החברה הערבית בישראל הסובלת מפשיעה ותשתיות בעייתיות.

איתמר בן גביר יו"ר מפלגת עוצמה יהודית אמר בתגובה לדבריו של מנסור עבאס: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ- "דובי חמוד" את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר