הפיקו לקחים

הושג הסכם להכנסת תלמידי חו"ל ל'זמן אלול'

לאור הבעיות שנוצרו בשנה שעברה לתלמידי ישיבות ותלמידות סמינר מחו"ל להיכנס לישראל, השנה, הושג מתווה מוסדר להגעת התלמידים ללמוד בישראל ב'זמן אלול' הקרוב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכינוס שנערך אמש (צילום: יעקב לדרמן)

בפעילות עסקנים ומנהלי ישיבות, הושג מתווה מיוחד בו יוכלו תלמידי הישיבות וסמינרים המגיעים מחו"ל, להיכנס וללמוד בישראל ב'זמן אלול', אמש (מוצ"ש), נערך כינוס למנהלי המוסדות בו הוצג בפניהם המתווה החדש.

על פי המתווה החדש וכהפקת לקחים מהשנה שחלפה, הגעת התלמידים תתנהל בידי איגוד ראשי הישיבות ומנהלות הסמינרים לבני חו"ל, באופן מרוכז ומסודר על פי הנחיות אנשי רשות האוכלוסין ומשרד הפנים. במסגרת המתווה הוסכם כי תאושר הגעת כל תלמיד שיציג אישור חיסון או מחלים עם תיעוד בדיקה. התלמידים יעברו בדיקת נוגדנים עם הגעתם לארץ וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות.

כמו כן, הוסכם אף כי תלמידים שכבר שהו בארץ לשנת לימודים אחת או יותר, אינם זקוקים להליך אישור מחדש של כניסה לארץ אלא יוכלו להיכנס בהצגת ויזת לימודים בלבד. בנוסף, כל תלמיד שיקבל אישור כניסה האישור יהווה ויזת לימודים זמנית שתהא תקפה עד סוף שנת 2021 ולא ל30 יום בלבד כפי שהיה במשך כל השנים.

עם אישור המתווה, התכנסו כאמור מנהלי המוסדות לברך על אישור המתווה בידי משרד הפנים, והוצג בפניהם השקת האתר החדש של איגוד בני ישיבות וסמינרים לתלמידי חו"ל שבו יתקבלו אישורי הכניסה לתלמידים.

נציגי האיגוד הציגו בפני המנהלים את האתר החדש, שיהווה פורטל ייחודי לקבלת אישורי כניסה לארץ. כל מנהל מוסד יקבל קוד ושם משתמש אישי דרכו הוא יוכל להזין ישירות את פרטי התלמידים ולקבל תוך 48 שעות (בכפוף לאישור משרד הפנים) אישור כניסה מעודכן עם פרטי התלמידים. הקמת האתר תקל על תהליך קבלת האישור ותמנע טעויות בנתונים שעלולים למנוע מהתלמידים לקבל אישור תקין.

בפני הנוכחים נשאו דברים, הרב נחמיה מלינוביץ והרב זכריה גרינוולד, שייסדו את האיגוד בשנה האחרונה, על רקע הקשיים להיכנס לארץ בתקופת הקורונה.

ארכיון: בחורי ישיבות במלוניות קורונה (צילום: ישראל ק.)

ראשי האיגוד ציינו בפני הנוכחים את הסייעתא דשמיא שזכו לה המוסדות בשנה החולפת ובכך שזכו לאישור המתווה גם לקראת השנה הבעל"ט.ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך השבוע הקרוב יתקיימו מפגשי הדרכה נוספים למוסדות לתלמידים מצרפת, אירופה, ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר