בהלת האומיקרון • עקיצות בממשלה

מיכאלי: "להקריב את התיירות" • ליברמן: "שיחליפו מקצוע"

"ללא צעדים מיידים וקשים עכשיו, נגיע לסגר", קבע רה"מ, ועקץ את שאשא ביטון: "אם משרד החינוך היה מסתער היינו במקום אחר" • ליברמן על קשיי אנשי התיירות: "שיחליפו מקצוע" • הציטוטים (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90))

בצל החשש העולמי מווריאנט האומיקרון, דנו גם היום (ראשון) בישיבת הממשלה דנו בהגבלות אפשריות בכדי למנוע עלייה בתחלואה. על פי הפרסום ב'חדשות 12', ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "אם לא נעשה צעדים מיידים וקשים עכשיו - נגיע לסגר".

עוד הובא מדבריו של בנט שאמר כי "המורכבות היא שהכול טוב ונראה בסדר גמור, ולכן לא מבינים למה כל הדרמה הזאת. עם זאת, יש פער גדול בין התחושה הטובה ויש פרדוקס. במגיפה, את הפעולות הקריטיות ביותר צריך לעשות כשהתחלואה אפסית, משום שאחר כך זה כבר לא רלוונטי. הכי קריטי זו השמירה על הגבולות".

בהמשך עקץ בנט את שרת החינוך ואמר כי "אם היינו ב-70% של תלמידים מחוסנים היינו במקום אחר. אם משרד החינוך היה מסתער על זה היינו במקום אחר. צריך תוצאות".

לגבי מתן מענה לבעיית התיירות אמר בנט כי "הדילמה היא בין צעדים לא נוראיים עכשיו. יש פגיעה קשה בתיירות שצריך לתת לה מענה כלכלי, אבל סגר זו פגיעה בכל המשק. פעולה נחרצת עכשיו עם פגיעה כלכלית מסוימת עדיפה מפגיעה אחר כך שהיא גדולה פי מאה".

השרה מרב מיכאלי השיבה לבנט ואמרה כי "לגיטמי להקריב את ענף התיירות, אבל צריך פיצוי".

לעומת מיכאלי, השר ליברמן פחות התלהב מהאפשרות למתן פיצויים לאנשי ענף התיירות ואמר כי הוא "לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת, שמפזרת כספים לכל מי שמרים את היד. גם התחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025 לא רואות אפילו מיליון תיירים".

זאת אחרי שאמר בישיבת הממשלה, לגבי סוכני נסיעות ומורי דרך, כי "צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע. מארבעה וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000, וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך כבר שינו תחום".

מורי הדרך הגיבו לליברמן ואמרו כי "המסיכה הוסרה מעל פניה של הממשלה: זו ממשלה מנותקת ואטומת לב, שלא רואה ממטר עשרות אלפי אזרחים ללא שום הכנסה. ממשלה שלא מבינה שהיא זאת שגרמה לזה. מי שצריכים להחליף מקצוע הם שרת התחבורה הכושלת, שאת כשלונה כל אזרח מרגיש כל יום בפקקים, ושר האוצר שזורק ישראלים לגורלם המר. אנו אזרחים שומרי חוק שאוהבים את המדינה ומשמשים שגרירי הסברה שלה- בזמן שהמשק כולו נפתח אנו נותרנו מאחור״.

בהמשך אישרה הממשלה את הארכת המגבלות על הנכנסים לישראל ואת מתווה הכיתה הירוקה.

במסגרת 'הכיתה הירוקה' הוחלט:

• המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו שני תלמידים מאומתים, תרחיש זה מהווה כ-5% מהמקרים המדווחים.

• היה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי.

• המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.

עוד אישרה הממשלה את הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג, למשך 10 ימים נוספים.

לגבי מתווה הכניסה והיציאה מהארץ:

• תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.

• ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה שלילית שלהם ושל כל הנוסעים שהיו עמם בטיסה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר