המלחמה באוקראינה

צנחנים רוסים צנחו בחרקיב; רוסיה: 'כבשנו את העיר חרסון'

צבא אוקראינה מדווח כי צנחנים רוסים צנחו על העיר השנייה בגדולה באוקראינה - חרקיב ותקפו בית חולים מקומי; 21 בני אדם נהרגו ו-112 נפצעו בחרקיב; רוסיה הכריזה על כיבוש העיר חרסון (בעולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט באדר א' תשפ"ב | 02.03.22
חרקיב (צילום: לפי סעיף 27א)

צבא אוקראינה מדווח שהלילה (רביעי), צנחו צנחנים רוסים בעיר השנייה בגדולה באוקראינה - חרקיב ותקפו בית חולים מקומי. הצבא המקומי מנסה להדוף את התוקפים ובעיר מתקיימים קרבות. ישנם קרבות גם בערים נוספות באוקראינה כשעל פי הדיווחים הצבא הרוסי החריף את רמת התקיפות שלו.

יועץ בכיר של שר הפנים באוקראינה פרסם הבוקר תיעוד לפיו בניין המשטרה האיזורית בחרקיב הופגז.

הרוסים הודיעו כי השיגו שליטה מלאה על העיר חרסון שבדרום אוקראינה. משרד ההגנה הרוסי מסר כי הכוחות הרוסיים השתלטו על העיר חרסון. תושבים בעיר המונה קרוב ל-300 אלף תושבים, מדווחים כי חיילים רוסים נעים ברחובות.

בניין המשטרה האיזורית בחרקיב לאחר שהופגז (צילום: משרד הפנים האוקראיני)

מושל חרקיב, אולג סינגובוב, הודיע הבוקר לפחות 21 בני אדם נהרגו ו-112 נפצעו בהפגזות וירי הטילים ביממה האחרונה על העיר.

לפי הרשויות האוקראיניות, רוסיה תוקפת בטילים, רקטות ופגזים אזורי מגורים. לפי הדיווחים באוקראינה, אתמול תקפה רוסיה את בניין הממשל המרכזי של חרקיב, לטענתם בניסיון לרצוח את ראש העיר וצוותו.

יועץ לשר הפנים האוקראיני דיווח כי ארבעה בני אדם ובהם ילד נהרגו מטיל שיוט רוסי שפגע בבתים בעיר ז'יטומיר. ככל הנראה הטיל כוון לבסיס חיל אוויר אוקראיני.

המתקפה על ז'יטומיר (צילום: לפי סעיף 27א)

ב"נאום מצב האומה" השנתי בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון שנערך לפנות בוקר, התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למלחמה באוקראינה וביקש מהנוכחים "לעמוד ולשלוח מסר לאוקראינה ולעולם", וכולם נעמדו והריעו.

בנאומו הודיע הנשיא ביידן כי ארה"ב תאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה - סנקציה שהחלה כבר במדינות אירופה ובקנדה.

"פוטין לא ידע מה מחכה לו", אמר ביידן, "הוא חשב שיוכל לעבור לתוך אוקראינה והעולם יעבור על כך בשתיקה. במקום זאת הוא פגש בקיר של עוצמה שהוא לא תיאר לעצמו - הוא פגש את העם האוקראיני".

בניין המשטרה האיזורית בחרקיב לאחר שהופגז (צילום: מכבי אש אוקראינה)

בעולם ממשיכים להגיב לתקיפה הרוסית אמש שפגעה באתר ההנצחה לטבח ההמוני ביהודי אוקראינה בבאבי יאר במהלך השואה. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס בציוץ בטוויטר לאירוע ואמר כי הוא "מזועזע מההתקפה המחרידה ליד אתר ההנצחה, בה נהרגו אנשים נוספים במקום בו נטבחו אלפי יהודים בשואה".

ההפגזה הרוסית שכוונה ככל הנראה למבנים שליד האנדרטה, זכתה לגינוי גם של שר החוץ יאיר לפיד ויו"ר המרכז להנצחת השואה בבאבי יאר, נתן שרנסקי. יצוין, כי מי שביצע את רצח היהודים הרבים היו דווקא האוקראינים ששיתפו פעולה בשמחה רבה עם הנאצים.

הלילה, ישראל חתמה על מכתבו של שגריר אוקראינה לנשיא התורן של העצרת הכללית של האו"ם, שבו קרא לאשר הצעה לגנות את רוסיה ולהפסיק את המלחמה. על המכתב חתמו 94 מדינות. משמעות החתימה היא שישראל תומכת בהחלטה שתובא להצבעה בעצרת הכללית וגם תצביע בעדה. ישראל נמנעה מלחתום על הצעה דומה שהוגשה למועצת הביטחון בשבוע שעבר ודחתה את הבקשה של ארה"ב להצטרף כמדינה שושבינה לבקשה.

שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג כתב בטוויטר: "ישראל תומכת בצורה ברורה באוקראינה, בריבונותה ובשלמות שטחה. אמנם עמדתנו ברורה, אך נממשה כך שחופש הפעולה שלנו מול איראן לא ייפגע. זה אינטרס של כולם".

במקביל, ענקית האינטרנט גוגל הודיעה שחסמה אפליקציות המחוברות לסוכנויות הידיעות הרוסיות RT ו-ספוטניק מחנות ה-Play (האפליקציות) שלה. זאת בהתאם להחלטה להסיר רשתות שמקורבות לממשל הרוסי מתוכנות החדשות ששייכות לה. זהו עוד מהלך של פגיעה לא מתוכננת באינטרסים ובעסקים רוסיים מעבר לסנקציות הממשלתיות של מדינות העולם נגד רוסיה.

חברה נוספת שבחרה להעניש את הרוסים היא יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג, שהודיעה שתפסיק להעניק לחברות תעופה רוסיות שירותי תמיכה ותחזוקה ותמיכה טכנית למטוסי הבואינג הרבים שבבעלותם. בנוסף, הודיעה שהיא מפסיקה כל פעילות שלה על אדמת רוסיה שכוללות פעולות הדרכתיות ואימוני טייסים. "בזמן שהלחימה באזור נמשכת, אנחנו פועלים למען בטחון העובדים ואנשי הצוות שלנו באזור", נכתב בהודעת בואינג.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר