לילה של הפסדים

מינוי מתן כהנא לשר הדתות לא אושר, סילמן הצביעה נגד

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקש לאשר את מינוי ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, אך ח"כ עידית סילמן הצביעה נגד והמינוי לא אושר • מתן כהנא: "תהיינה לזה השלכות בהמשך" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מתן כהנא (צילום אוליבר פיטוסי / FLASH90)

מליאת הכנסת דחתה הלילה (שלישי) את בקשת הממשלה, על פי הצעת ראש הממשלה, בדבר החלטתה לצרף את חבר הכנסת מתן כהנא לממשלה כשר לשירותי דת.

ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט, ביקש לראות בהצבעה על הבקשה כהצבעת אמון בממשלה. 55 חברי כנסת תמכו בבקשה אל מול 55 מתנגדים, ביניהם ח"כ עידית סילמן. מדובר בפעם הראשונה שסילמן מצביעה נגד הקואליציה. ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הגיב: "סילמן, את אלופה!".

ח"כ מתן כהנא תקף את ח"כ סילמן ואמר: "סילמן הוכיחה במעשיה היום שהיא אינה רואה את עצמה חלק מסיעת ימינה. תהיינה לזה השלכות בהמשך".

ח"כ יעקב אשר הגיב: "בנט תלמד, מתברר שיש עדיין כמה חברי כנסת שלא ימכרו את הערכים שלהם בגלל איומים פוליטיים. עידית סילמן הזכירה לך הלילה כמה מושגים שאולי שכחת: ערכים, אידאולוגיה, יושרה. כן, יש דבר כזה".

ח"כ משה אבוטבול אמר במליאה: "כולם יודעים שההתפטרות היתה פיקטיבית כדי להתפטר מכלפון הנורווגי אבל אני אומר למתן ואנשי הבעל עד כאן! יש אנשים שאולי מתבישים להגיד לשני את האמת בפרצוף, אני שמח שבמקרה שלך זה בדיוק הפוך, המעשים הרעים שלך הביאו אותך לכמות גדולה של שונאים מכל המחנות ומכל המגזרים חשבת להיות יקיר השמאל, פעלת נגד כלל רבני ישראל ובפרט נגד הרבנים הראשיים בכל תחום אפשרי".

כזכור, מוקדם יותר אמש, נפל במליאה חוק 'יהודה ושומרון' אותו מקדם שר המשפטים גדעון סער, חוק שמעגן חוקים בשטחי יהודה ושומרון.

החוק נפל לאחר התנגדותה של האופוזיציה ולאחר התנגדות של גורמים בקואליציה בהם חברים במפלגות מרצ ורע"מ, מה שמביא על פי דיווח של עמית סגל לשקול להכריז על חבר מפלגתו מאזן גנאים כפורש, זאת לאחר התנגדותו לחוק ולשורה של חוקים אחרים.

בפתח ישיבת הסיעה סער תקף ואמר כי "התנגדות האופוזיציה בראשות נתניהו לחוק היא פגיעה באינטרס הלאומי של ישראל ופגיעה בחצי מיליון אזרחים שמתגוררים ביו"ש", סער הוסיף: "יש כאן פעם נוספת העדפת אינטרסים אישיים על פני אינטרסים לאומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר