בתום גביית העדויות

דרעי בחוץ, נתניהו אוחנה והמפכ"ל בפנים: ועידת אסון מירון שיגרה מכתבי אזהרה

ועדת חקירת אסון מירון הודיעה כי שלחה הודעות אזהרה לחלק מן המעורבים ה"עלולים להיפגע" ממסקנות הוועדה, וזאת בכדי לאפשר להם להגיב ולהציג את דבריהם בפני הוועדה. זו הרשימה המלאה (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
אסון מירון (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

שנה וארבעה חודשים לאחר האסון הכבד בהילולת רשב"י במירון שבו נהרגו 45 בני אדם, ולאחר חודשים רבים של שמיעת עדויות בועדת החקירה לחקר האסון, נשלחו כעת ע"י הוועדה הודעות אזהרה נשלחות למי שהוועדה החליטה כך לגביו.

עם מקבלי מכתבי האזהרה נמנים יו"ר האופוזיציה נתניהו, חבר הכנסת אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז צפון שמעון לביא ושר הדתות לשעבר יעקב אביטן.

מקבלים נוספים הם סגן-ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל במשטרת ישראל, יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה והממונה על המקומות הקדושים, עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, הרב מאיר קרליבך, מנהל הכנסת האורחים במירון

בהודעה מטעם הוועדה נכתב, כי "לאחר בחינת כלל המידע שהונח בפנינו, הגענו למסקנה כי ישנם גורמים שעלולים להיפגע מן החקירה או מתוצאותיה, על כן החלטנו לשלוח להם הודעות אזהרה בהתאם לסעיף 15 לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968 הקובע כי יש לתת אפשרות למי שעלול להיפגע מעבודת הוועדה או ממסקנותיה הזדמנות להשמיע את דברו, וכי במתן זכות טיעון לאותם גורמים, יש גם כדי לסייע לוועדה להגיע לחקר האמת".

בוועדה מדגישים, כי "כמדובר בשלב ביניים בלבד, ואין במשלוח הודעת אזהרה לאדם מסוים כדי לקבוע האם ומה יהיו המסקנות וההמלצות הסופיות בעניינו, וכי הודעות האזהרה ניתנות בהתאם למידע שנאסף על ידי הוועדה עד כה".

כזכור, כבר לפני כמה שבועות דווח כי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי וכמה קציני משטרה נוספים צפויים לקבל מכתבי אזהרה מוועדת החקירה הממלכתית לאסון.

המשמעות של מכתבי האזהרה, שלמעשה הוועדה מצביעה על אותם גורמים שיש להם אחריות למחדל ולאסון הכבד, ושייתכן שיהיה עליהם לשאת במחיר ולפרוש מתפקידם.

ההערכה היא שהמכתבים יגיעו בין היתר גם למי שהיה מפקד מחוז הצפון בעת האסון, שמעון לביא. כזכור, לביא בחר לפני יומיים להתפטר במפתיע מתפקידו ככל הנראה בניסיון להקדים את מכתב האזהרה שאמור להגיע אליו בכל מקרה.

על פי הדיווחים, בימים אלה בוחנת הוועדה את חלקם של קצינים נוספים במשטרה, ובהם תת-ניצב מוריס חן, שהיה ראש אגף המבצעים והשיטור בעת האסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר