אולפן הבחירות | צפו

"אין בסיס לריצה עם 'אגודה', לא ממושמעים למועצת שלהם"

"כל ח"כ ב'אגודה' עושה מה שהוא רוצה, הם לא מקיימים את החלטות המועצת שלהם. אין בסיס לשותפות, אנחנו לא יכולים להתנהל שכל אחד עם הרב'ה שלו", כך תוקף הרב אברהם ובר, חבר ועדת הבחירות מטעם 'דגל התורה', בריאיון לישי כהן, ומסביר מדוע ריצה עצמאית יכולה לסייע לגוש הימין • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

שבועיים לסגירת הרשימות: הרב אברהם ובר, 'איש המספרים' של סיעת 'דגל התורה' וחבר ועדת הבחירות המרכזית מטעמה, התארח לריאיון באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' והסביר את הקרע עם 'אגודת ישראל' ומדוע לשיטתו ריצה עצמאית יכולה לחזק את גוש הימין. צפו בריאיון המלא.

בתחילה הסביר ובר את הסיבה ששאלת הפיצול עומדת על הפרק: "אין ספק שהשאלה היא רק סביב הנושא הערכי, ר' גרשון פשוט מאוד מטפל בנושא הזה מול הגורמים האחרים. אין התקדמות נכון להיום. הרב אדלשטיין יודע מה הוא רוצה, אם הוא מבין שיש עוול - הוא לא יתגמש, והוא מרגיש שיש פה עוול".

לדבריו: "מדובר על ההתנהלות של 'אגודת ישראל', 'אגודה' מורכבת מארבעה פלגים - כל אחד עושה שם מה שהוא רוצה, הם לא מקיימים את החלטות המועצת שלהם. מה שר' גרשון רוצה שהם יעשו סדר קודם כל אצלהם בבית".

"אנחנו לא יכולים להתקדם כשאין בסיס לשותפות", מדגיש ובר: "הרב אדלשטיין רוצה להעמיד את הבסיס, כמו כל שותפות, שלא כל אחד עושה מה שרוצה".

הרב אברהם ובר בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

הרב ובר הוסיף: "אנחנו לא עושים את זה בדקה האחרונה ומפתיעים את הצד השני, יושבים אנשי 'אגודה' והם צריכים להחליט האם הם מוכנים להגיע לשותפות אמיתית עם קווים אדומים שלא עוברים".

בכיר 'דגל' מדגיש שלא מדובר בספין ואיום סרק: "מדובר בנושא ערכי ואמיתי, אין משא ומתן. שאלת הריצה העצמאית היא שאלה אמיתית. אנחנו לא יכולים להתנהל שכל אחד עם הרב'ה שלו, לא יכולים, צריכים מפלגה אחת להתנהל".

בהמשך מתייחס הרב ובר לשאלה המעסיקה את המפלגה באשר לחלוקת הקולות בתוך 'יהדות התור'ה. לדבריו, 'דגל' שווה 165 אלף מצביעים בעוד שלדבריו 'אגודה' שווה 90 אלף מצביעים.

ובר טען כי 'אגודה' בעבודה נכונה יכולה לעבור את אחוז החסימה: "זה יכול להיות טוב לגוש הימין. אם נלך לבד, אנחנו רק נגדיל את הגוש. יש הרבה שלא מצביעים, ציבור חרדי, הציבור שלנו הוא למעלה מתעשה מנדטים - בפועל יש לנו רק שבעה. 'הפלג הירושלמי' שיצביעו להם, אני בעד".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר