רבני בית הלל: מותר לאשכנזי לאכול תבשיל שבושל עם קטניות

רבני 'בית הלל' ממשיכים בפסיקות הלכה מקלות, והפעם, הם מתירים לאשכנזים לאכול תבשיל שבושל עם קטניות האסורות לפי מנהג בני אשכנז, בתנאי שהקטניות יופרדו (יהדות, מה הדין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אורז (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

רבני ארגון הרבנים 'בית הלל' ממשיכים בפסיקות ההלכה המתירניות, ועכשיו, הם מתירים לבני עדת אשכנז לאכול תבשיל שבושל עם תערובת קטניות, וזאת בהפרדה של הקטניות מהאוכל.

"מנהג אשכנז מדורי דורות שלא לאכול קטניות בפסח, וחלילה לזלזל במנהגי ישראל. על כן, אין לפרוץ גדר בעניין זה, ואף לצורך אחדות ישראל ולהרבות רעות בין המשפחות אין להתיר את המנהג. אמנם, דווקא בחג זה, שבזמן שבית המקדש היה קיים היה הפסח נאכל בחבורה, נכון לנסות לצמצם את המפריד בין קהילות שונות". נכתב בנייר עמדה שפרסמו הרבנים.

"נראה שגם השומרים על מנהג זה יכולים, כאשר הם מתארחים, להקל בנושאים שבהם קיימות דעות מקלות בין המקפידים על מנהג הקטניות בפסח".

רבני 'בית הלל' קובעים, כי מותר לאשכנזי לאכול תבשיל שבושל יחד עם קטניות במקרה בו הקטניות מופרדות מהאוכל.

בהמשך נייר העמדה נכתב: "ניתן להקל במאכל בו מעורבים לפתית, שמן קנולה או שמן כותנה ויש המקילים אף בשמני קטניות אחרים, יש המתירים קינואה ובוטנים וניתן לסמוך על זה אם אין מנהג ברור במשפחה לאיסור. יש המתירים אף במוצרי סויה ובפרט לאנשים בעלי צרכי אכילה מיוחדים, כגון: צמחוניים".

הרב רונן נויבירט מ'בית הלל' צוטט באתר 'כיפה': "נייר העמדה ממשיך את הקו בו נוקט הארגון בפסקי ההלכה האחרונים שהוציא והוא עידוד והגברת האחדות והאהבה בעם ישראל. רבני ורבניות בית הלל מעודדים את בית ישראל להתארח זה אצל זה, גם בחג הפסח ועל כן נוסח נייר העמדה בנושא הקטניות, שנועד לאפשר למשפחות אשכנזיות להתארח בבית משפחות ספרדיות בחג הפסח, מבלי לחשוש בנושא הקטניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר