סערה הלכתית

מרן הגרי"ש אלישיב פסק: "אין ללכת לכותל בשבת"

עיתון "יתד נאמן" פרסם מודעה - המבהירה כי הגרי"ש שב ואסר ללכת לכותל המערבי בזמני שבתות וימים טובים, לאחר שפסק הפיקוח על מצלמות האבטחה באזור. רב הכותל והמקומות הקדושים: "בשבת האחרונה הכותל היה גדוש באלפי מתפללים". בקרוב: מכתב תגובה של רב הרובע (חדשות, חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (פלאש 90)

מודעת הבהרה שפורסמה בסוף השבוע ב"יתד נאמן", נתנה את האות לפתיחתה מחדש של סאגה הלכתית מרתקת.

"נתבקשנו לפרסם", נכתב במודעה, "היות שבספר "הכותל המערבי" ובכמה מקומות פורסם שכאשר פועלת תוכנת "מבט 2000" פסק מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א שמותר ללכת לכותל המערבי. וזאת למודעי: שכיום המציאות היא שאין פיקוח מספיק אם אכן תוכנה זו פועלת.

"ועל כן, כל זמן שלא יוסדר הדבר, דעת מרן שליט"א שאין ללכת לכותל המערבי".

המודעה שפורסמה ב"יתד" לא חתומה על ידו של פוסק הדור, ובכל זאת, בני ביתו של הגרי"ש אמרו ל"כיכר השבת": "כל מה שכתוב ביתד נאמן, קדוש".

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ סרב להתייחס לנאמר אולם רק ציין כי בשבת האחרונה היה הכותל גדוש באלפי מתפללים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפוי לצאת מכתב מאת רבה של העיר העתיקה, הרב חזקיהו נבנצל, שיהווה סוג של תגובה לפסק ההלכה. במכתב צפוי הרב להבהיר כי הנושא נבדק, וכי אין שום חשש בהליכה לשריד בית מקדשנו בשבתות.

סלע המחלוקת

הרקע למחלוקת ההלכתית המרתקת הן מצלמות האבטחה הפועלות בעיר העתיקה. כל מעבר במתחם התיעוד של המצלמות גורם להן לפעול, ובכך הצועד מפעיל אותן בעיצומה של השבת.

בעבר התקיימה פגישה בין בכירים במשטרה לבין הגרי"ש אלישיב בה סוכם על הכנסת חידושים טכנולוגיים לתוכנה המפעילה את מצלמות המעקב, שיפתרו את הבעיות ההלכתיות. בפגישה השתתפו גם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ורב העיר העתיקה.

מאוחר יותר, פנו גורמים מטעמו של הגרי"ש אלישיב למשטרת ירושלים וביקשו להחמיר באמצעים הטכנולוגיים, מאחר שהם אינם מספקים. משטרת ירושלים דחתה את הבקשה לערוך שינויים נוספים בתוכנה, ועל כן יצאה ההודעה מטעמו של הרב כי אין ללכת לכותל בשבת. עתה שוב פורסמה הודעה דומה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר