הרב מצגר: אחרו ב-3 שעות את הנסיעה לקבר רחל

ציון פטירתה של רחל אימנו שיחול בשבת הקרובה עלול לגרום לחילול שבת של כוחות הביטחון, בעקבות כך, הרב מצגר במכתב מיוחד: עכבו את הנסיעה בשלוש שעות. "מי שיגיע לציון מיד לאחר צאת השבת, עלול הוא להינות ח"ו מחילול שבת, ומעשיו לא יהיו רצויים לפני המקום"

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר (צילום: ברלה שיינר)

בשבת הקרובה יחול הילולת רחל אימנו, ועשרות אלפים צפויים לבקר בציון שבבית לחם.

בעקבות כך שיום הפטירה חל בשבת, המתפללים יגיעו במהלך יום חמישי בערב, יום שישי ולאחר צאת השבת.

את המקום יאבטחו מאות שוטרים, כעת חוששים הרבנים כי כוחות הביטחון יצטרכו לחלל את השבת בכדי לאבטח את המתפללים שיגיעו מיד עם צאת השבת.

בעקבות החשש לחילול שבת, הוציא הרב הראשי הגאון הרב יונה מצגר מכתב מיוחד הקורא למתפללים שלא להגיע מיד עם צאת השבת בכדי למנוע את חילול השבת.

במכתב כתב הרב מצגר: "אל אחינו בני ישראל, הנה בשנה זו יום פטירת רחל אמנו ע"ה יחול ביום שבת קודש הבא עלינו לטובה, ורבים משלומי אמוני ישראל נוהגים לעלות ולהתפלל על קברה, ומסתמא רבים יעשו כן במוצאי שבת או ביום ראשון הבא עלינו לטובה".

"אולם היות וקבר רחל נמצא באיזור בטחוני רגיש במיוחד, נדרש סיוע ביטחוני ומשטרתי רב לצורך אבטחת המתפללים, והמשטרה צריכה להערך מבעוד מועד, נמצא - כי העולה לקבר רחל מייד עם צאת השבת עלול לגרום לכך שיהודים יחללו עבורו את השבת ח"ו, והרי זה מצווה הבאה בעבירה".

"על כן, הנני קורא בזאת, בקריאה של חיבה, לכל יהודי הרוצה לעלות לקבר רחל במוצאי שבת קודש שיתעכב לפחות שלוש שעות לאחר צאת השבת, ולא יפקוד את המקום לפני השעה שמונה וחצי.

"הנני להדגיש כי מי שיגיע לציון מיד לאחר צאת השבת, עלול הוא להינות ח"ו מחילול שבת, ומעשיו לא יהיו רצויים לפני המקום".

בתוך כך, במשטרת ירושלים השלימו את היערכותם לקראת הילולת רחל, כוחות גדולים של משטרת י-ם בסיוע כוחות מג"ב יאבטחו את ההמונים הצפויים לפקוד את קיברה החל ממחר בשעות הצהריים.

כחלק מההיערכות ממחר יום חמישי בשעה 15:00 ועד ליום ראשון בשעה 17:00 לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים מצומת הרוזמרין לכיוון מתחם הקבר. כמו כן לא תותר כניסה להולכי רגל מצומת הרוזמרין.

במשטרה הוחלט כי כל הרכבים המגיעים למקום יופנו לחניון המזרחי של אצטדיון טדי ומשם יוסעו בשאטלים שהועמדו לרשות הציבור.

חברת אגד מפעילה קו 163 בלו"ז מתוגבר בימי ההילולה. לא תותר חניית רכבים בצומת גילה/הרוזמרין ובמשטרה מבקשים להישמע להוראות השוטרים במקום.

כמו כן ממליצים לבאים למקום להקדים את בואם לימי חמישי ושישי כדי לא ליצור לחץ במוצש עפ"י החלטה ובתיאום עם המרכז למקומות הקדושים קבר רחל ייסגר ביום שישי בשעה 14:30 ובמוצ"ש ייפתח בשעה 19:30.

מכתב הרב הראשי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר