חוזרים להיערך לבחירות

הערב: 'וועדת השמונה' של 'אגודת ישראל' מתכנסת

בסיעת 'אגודת ישראל' מפשילים שרוולים ונפגשים על-מנת לקבוע ולגבש את סדרי המטות והחלוקה הפנימית של התקציבים בין הסיעות החסידיות השונות. "וועדת השמונה", הגוף הבכיר ביותר בסיעת 'אגודת ישראל', תתכנס הערב בביתו של יהודע פולק. האם סוגיית המקום השלישי תעלה לדיון? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברים בוועדת השמונה (צילום: פלאש 90)

נערכים לבחירות: בסיעה החסידית "אגודת ישראל", לא מחכים לתנועה השותפה "דגל התורה", שעדיין לא החליטה לגבי המקום השלישי, וכבר מפשילים שרוולים ונפגשים על מנת לקבוע ולגבש את סדרי המטות והחלוקה הפנימית של התקציבים בין הסיעות החסידיות השונות.

הערב (חמישי) תתכנס בביתו של יהושוע פולק בירושלים, "וועדת השמונה", שהינה בעצם הגוף הבכיר ביותר בסיעת 'אגודת ישראל' שבו חברים נציגי כל החסידויות המרכיבות את הסיעה החסידית.

את 'הסיעה המרכזית' (חסידות גור) ייצגו בדיון, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וממלא-מקום ראש עיריית בני-ברק חנוך זייברט. את סיעת 'שלומי אמונים' ייצגו, יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים מאיר פרוש, והמארח יהושוע פולק. את 'הסיעה המאוחדת' (חסידות ויז'ניץ) ייצגו, סגן שר החינוך מנחם לייזר מוזס ושמעלקא הלפרט, ואת חסידות בעלזא ייצגו ח"כ ישראל אייכלר וראובן ברייש.

בשיחה שקיים "כיכר השבת, עם גורמים בכירים בסיעה עולה כי המפגש הערב נועד "להניע את הגלגלים" ולהתחיל להיערך לקראת הבחירות הקרובות, וגם לרמז למפלגת "דגל התורה" כי עליה להזדרז בגיבוש רשימת המועמדים.

לדברי הגורמים בסיעה, במפגש הערב לא אמורה להעלות על השולחן, סוגיית המקום השלישי באגודת ישראל (החמישי ברשימת 'יהדות התורה') הנתון עדיין לוויכוח בין חסידות ויז'ניץ לבין חסידות בעלזא וזאת בשל הנפיצות של הסוגיה.

"אנחנו נדון בגיבוש האסטרטגיה ודרכי הפעולה, וכיצד להגדיר נכון את חלוקת התפקידים בארגון מטה הבחירות, על-מנת להביא אל הקלפי מצביעים רבים ככל האפשר", אומר אחד הגורמים.

מנגד, טוען בכיר אחר כי למרות שמלכתחילה אמורים לדון באחדות וליכוד השורות ייתכן ובדיעבד כן תעלה בפגישה סוגיית המקום החמישי. לדבריו, "אי אפשר להיות אחראים שאף אחד לא יעלה את העניין הזה לדיון ולכן אסור לשלול זאת על הסף".

"צריך לזכור", הוא מסייג, "כי בסך בכל וועדת השמונה, למרות תפקידה הבכיר, איננה הגוף הקובע בסופו של יום את סדרי המקומות והדבר נתון להחלטת המרכז הארצי של אגודת ישראל שאמור להתכנס ולהחליט על-כך בפורום נרחב יותר בסמוך למועד הגשת הרשימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר