לקראת הגשת הרשימות

משחק הכסאות ב'אגודת ישראל': מי יקבל מקום 3?

מתח רב ב'אגודת ישראל' לאחר כינוס 'וועדת השמונה' בשבוע שעבר. במהלך הדיון, החלה מהומה, לאחר שנציגי בעלזא דרשו את המקום השלישי ברשימת 'אגודת ישראל'. "העניינים הללו נסגרים בהצבעה של המרכז הארצי" ענו לנציג בעלזא. וגם: למה נסגרה הישיבה? ואיך ב'וועדת השמונה' השתתפו עשרה? (בחירות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר (צילום: פלאש 90)

אין ספק. לא כך ציפו באגודת ישראל לסיים את הישיבה הראשונה של 'וועדת השמונה' שהתכנסה ביום חמישי האחרון בירושלים בביתו של יהושוע פולק מראשי סיעת "שלומי אמונים".

מלכתחילה העדיפו במפלגה החסידית להתכנס על מנת לשדר אחדות וליכוד השורות ובנוסף לדון בחלוקת התפקידים במטה הבחירות ובפילוח התקציבים ודרכי הקמפיין, את הויכוחים וחילוקי הדעות תכננו להשאיר לפעם אחרת. אלא שמתברר כי למציאות יש דינמיקה משלה.

כבר בתחילת המפגש התגלה לנוכחים כי ל"וועדת השמונה" הגיעו עשרה איש במקום שמונה כשמטעם הסיעה המרכזית (גור) הגיעו שלושה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מ"מ ראש עיריית ב"ב חנוך זייברט ויו"ר אגו"י יוסל קופרברג. גם מטעם הסיעה המאוחדת (ויז'ניץ) הגיעו שלושה, סגן שר החינוך מחם לייזר מוזס, שמעלקא הלפרט, ומנהל השיווק של המודיע ואחד האנשים החזקים בסיעה אליהו הנדלר.

לא הועילו הסברי ראשי הסיעות כי מדובר בעניין מקרי וכי בסיעה המרכזית סוברים כי קופרברג היו"ר אינו נספר כחלק מן המניין. בסיעה המאוחדת הסבירו שמוזס שהה בחו"ל והיתה מחשבה כי ייעדר ולכן קראו להנדלר. בבעלזא ראו בכך פגיעה ומיהרו לזמן נציג שלישי בנוסף על ח"כ ישראל אייכלר וראובן ברייש. "לא יתכן שכל אחד יביא נציגים נוספים משלו" הם אמרו בכעס.

בתחילת הישיבה היה נראה כי הכל זרם על מי מנוחות והדיון היה ענייני וסביר אלא שבשלב מסויים החלה המהומה כאשר ח"כ אייכלר ביקש להסמיך את ועדת השמונה לקבל את ההחלטה הסופית על סדרי המקומות. דבר שגרם לחלק מהנוכחים לסרב בתקיפות.

, (צילום: פלאש 90)

"העניינים הללו נסגרים בהצבעה של המרכז הארצי של אגו"י, ולא בוועדה כזאת או אחרת", השיבו לאייכלר. מסתבר כי לאייכלר הדבר חשוב במיוחד וזאת על רקע העובדה שבמועצה כוחה של חסידות בעלזא שואף לאפס ואין סיכוי שיקודם למקום השלישי.

מכאן ואילך התגלגלו הדברים. כאשר בבעלזא טוענים, "דרשנו רשמית את המקום השלישי" ואילו גורמים אחרים טוענים מנגד כי לא הועלתה שום דרישה כזאת בישיבה.

מתברר, כי האמת נמצאת עם שני הצדדים. בבעלזא יבדקו בשבוע הקרוב את הסיכויים לתמיכה בבקשתם מצד ליצמן (הסיעה המרכזית) ופרוש (שלומי אמונים) ובאם יגלו כי הדרישה ברת ביצוע הרי שיפנו בבקשה רשמית ומסודרת.

כך או כך, בשלב מסויים הגיע למקום הרב קופרשטיין הנציג השלישי של חסידות בעלזא והתיישב לצידו של ליצמן. גורמים ב"וועדת השמונה" לא ראו בחיוב את ההגעה של מאן דהוא מבחוץ לדיון הפנימי ומיהרו "לנעול" את הישיבה כשהם מכריזים על פגישה נוספת בסוף השבוע הקרוב בתקווה שעד אז יצליחו הצדדים להגיע להסכמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר