סוף לפרשה

בעלזא מודיעה: נוותר על המקום ה-5 למען השלום

ח"כ ישראל אייכלר הודיע כי הוא מוותר על הדרישה להציב אותו במקום השלישי באגודת ישראל, והחמישי ברשימת מפלגת "יהדות התורה" לכנסת. "חסידות בעלזא מוותרת על הדרישה הצודקת מבחינתה וזאת למען השלום", אמר הערב. הקרב הוכרע (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מבעלזא וויז'ניץ. שלום בחסידויות (צילום: יהודה פרקוביץ)

הקרב באגודת ישראל הוכרע. הערב הודיע ח"כ ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא בכנסת, כי הוא מוותר על הדרישה להציב אותו במקום השלישי באגודת ישראל, והחמישי ברשימת מפלגת "יהדות התורה".

בעקבות ההודעה, בוטלה הישיבה של ועדת השמונה שתוכננה למחר והמרכז הארצי שיתכנס ביום ראשון הקרוב יצטרך רק לאשר את ההסדר הקיים עד כה.

אייכלר הודיע הערב בתוכנית "פיפוליטיקה" בקול ברמה, כי חסידות בעלזא מוותרת על הדרישה הצודקת מבחינתה וזאת למען השלום ובכדי שלא להרבות מחלוקת בתקופה קשה זו.

"עם זאת", הדגיש אייכלר, חסידות בעלזא תדרוש עריכת מפקד בתוככי התנועה החסידית על מנת להוכיח את גודלה האמיתי ואת השפעתה. "שלא יהיה ספק, בעלזא היא החסידות השנייה בגודלה", אמר.

בשיחה לכיכר השבת אמר אייכלר: "צריך להקים מועצה ובה נציגים מקהילות שמצביעות למפלגה, ולערוך מפקד ממוחשב שימנע תחרות ומחלוקת".

לדבריו, "הרעיון הזה יאפשר שותפות אמיתית של כל הקהילות במאבקים הקשים של גיוס בני ישיבות, עצמאות החינוך החרדי, סיוע לדיור ותעסוקה וכל הבעיות המטרידות את הציבור החרדי".

בשבועות האחרונים דרשה חסידות בעלזא את המקום השלישי באגו"י, על חשבונה של הסיעה המאוחדת (ויז'ניץ) בטענה כי היא גדולה ממנה וכי המקום במפלגה מגיע לה.

מנגד טענו גורמים באגודת ישראל כי המקום מגיע לסיעה המאוחדת. "אם בעלזא רוצה לשנות, שתערוך מפקד בין החסידויות", הגיבו.

אנשי הסיעה המאוחדת טענו בתוקף כי "ויזניץ היא החסידות השניה בגודלה".

הגורמים אף העריכו כי דרישת בעלזא לא תתקבל לבסוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר