יהדות התורה המפולגת

המנדטים הנעלמים של 'ג': "לציבור נמאס מהעסקנים"

בקדנציות האחרונות, בהן רצה 'יהדות התורה המאוחדת' לכנסת, היא נשארה תמיד בערך סביב אותו מספר מנדטים. 'כיכר השבת' יצא לבדוק: להיכן נעלמו המנדטים החרדים. יעקב לבי, מראשי המחאה החברתית טוען: הצעירים מאסו בעסקנות החרדית. מ. 'חסיד מודרני': "אנחנו לא עדר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אמש, החלו ב"יהדות התורה" את קמפיין הבחירות של המפלגה ה"מאוחדת". כל חברי הכנסת והמועמדים התראיינו וציטטו מדף המסרים של המפלגה על החובה הקדושה להצביע "ג'" וזאת בשל הסכנות העומדות לפתחו של הציבור החרדי והצורך להגדיל את הנציגות בבית המחוקקים.

מתברר, כי על שאלה אחת מרכזית הם מסרבים להשיב, והיא: להיכן נעלם "אלקטורל" המצביעים הגדול של המפלגה האשכנזית שמזה כמה קדנציות דורכת במקום ולא צומחת

"אין ספק, שלאור הגידול הטבעי המבורך הרי ש"יהדות התורה" ממזמן היתה אמורה להיות סיעה בעלת 7 מנדטים" אומרים פרשנים פוליטים בכירים ולא ברור מדוע זה עדיין לא קורה.

'כיכר השבת' יצא "לפלח" את מאגר המצביעים של יהדות התורה ואת "כיסי ההתנגדות" ומנסה לענות על השאלה מדוע ציבור גדול חש מנותק מהמפלגה הותיקה.

יעקב ליבי מי שהתפרסם כאחד הצעירים החרדים שהובילו את המחאה החברתית, מגדיר זאת כ"תחושת מיאוס וסיאוב של חלקים הולכים ומתרבים בציבור החרדי, בעיקר בקרב הצעירים".

"הייתי נוכח בהרבה מועדות הנסת במהלך השנתיים האחרונות, במסגרת ההתנדבות שלי בתקופת המחאה, וראיתי שחברי הכנסת החרדים "יכולים לסובב" את הממשלה ופקידי האוצר על האצבע הקטנה, אך מצד שני חוששים ו"רועדים" מכמה "מאכערים" חרדים המצליחים להלך אליהם אימים".

"אני מתרשם שבבעיות פנים חרדיות הם חוששים לטפל". אומר ליבי שמגדיר עצמו חלק בלתי נפרד מ"המיינסטרים" החרדי.

חברו, תושב העיר החרדית 'ביתר עילית', גם הוא אדם חרדי העמל לפרנסתו, מסכים עם הדברים ומוסיף: "הפוליטיקאים החרדים הם פרלמנטרים מעולים ואין לי טענות כלפיהם, הבעייה היא עם השיטה, עם הבלוף הזה שהם חושבים ששיטת ההפחדות והאיומים יועילו".

,פרלמנטרים מעולים, עם שיטות ישנות שלא עובדות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"כל מערכת בחירות אנחנו שומעים מחדש את אותם מסרים על הסכנות שמחוץ לעולם התורה ועל הצורך של הציבור להתגייס למטרה החשובה, הם חייבים להבין שזה כבר לא "תופס" ולא "קונה את הציבור".

"הבעייה האמיתית והמרכזית היא כלפי פנים שהציבור מאס בכיתתיות ובפלגנות ובנפוטיזם שמגלמת קומץ עסקנים, שמדירה ציבורים שלמים וגדולי מתוככי היהדות החרדית".

גם מ. אברך "חסידי מודרני" המעדיף מסיבות מובנות להישאר בעילום שם מסכים עם הטענות על הטיפול הכושל בבעיות פנים חרדיות.

מ. אומר כי בעקבות כך רבים מחבריו לא יצביעו הפעם "יהדות התורה" הוא מניח את האצבע על מספר דוגמאות כגון: סגירת הדילים של העסקנים לגבי מועמדויות של ראשי עיר וחברי מועצה, "אנחנו לא "עדר" ומגיע לנו שיתחשבו בדעתינו ויתייעצו עימנו לפני שבוחרים נציג ציבור שייצג אותנו".

דוגמא נוספת הינה "תחושת האפלייה במוסדות החינוך שאני ורבים מחברי חווים מידי יום" אומר מ. "אנחנו שקובעים עיתים לתורה ומקפידים על קלה כבחמורה, אך עובדים לפרנסתינו, נחשבים לסוג ב' ועושים לנו בעיות בקבלת ילדינו למוסדות החינוך".

,ילדי העובדים מופלים במוסדות החינוך (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מ. מוסיף כי הוא מצפה שחברי הכנסת החרדים ידאגו לרווחת "החרדים העובדים" ויחוקקו חוקים למען שילובם במקומות העבודה, "הייתי מצפה שיפעלו למען "אפליה מתקנת" ואני לא רואה את זה קורה". הוא אומר בכעס.

כך או כך מתברר כי הטענות כבר לא נשמעות רק "בשולי המחנה", ויותר ויותר אנשים המוגדרים כחרדים חשים שמזלזלים בהם ובעקבות כך יצביעו בבחירות הקרובות למפלגות אחרות או לחילופין ימנעו מלהגיע לקלפי.

'כיכר השבת' ימשיך בימים הקרובים לעקוב אחר הסוגיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר