ארבעה ימים לכינוס 'יהדות התורה'

ב-ג' מקווים: הרב אוירבעך ישתתף בכינוס הבחירות

'יהדות התורה' ממשיכה להיערך לקראת כינוס הבחירות של המפלגה שיתקיים בסוף השבוע בבנייני האומה בירושלים, בו צפויים להשתתף כל גדולי ישראל חסידים וליטאים כאחד. מנגד, מקורבי הרב שמואל אוירבעך טוענים כי הוא לא יגיע לאירוע: "אי אפשר לזלזל ואז לבקש תמיכה". במפלגה דווקא אופטימיים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אוירבעך (צילום: מאיר אלפסי)

במפלגת יהדות התורה המאוחדת מתחילים להיערך לקראת הכינוס ההיסטורי של גדולי הדור בבניני האומה ביום חמישי הקרוב כשבמפלגה מקווים כי זה יהיה "הקלף המנצח" שיעיר את השטח ויעניק זריקת עידוד למצביעים המתלבטים כמו גם לאלפי הפעילים והמתנדבים.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' כבר אישרו את בואם רבים מגדולי ישראל שליט"א ובהם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א וכ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א שלראשונה ישבו זה לצד זה מעל בימה אחת במעמד משותף.

בנוסף אמורים להשתתף ואף לשאת דברים כ"ק האדמו"רים מבעלזא,ויזניץ וצאנז

התעלומה הגדולה הינה שאלת בואו לכינוס של הגאון רבי שמואל אוירבעך שמשלחת מטעם המפלגה צפויה להזמין אותו לכנס בימים הקרובים.

לדברי מקורביו, ששוחחו הערב עם 'כיכר השבת', הערכתם היא כי הרב אוירבעך לא יגיע למעמד וזאת על רקע היחס לאנשי הפלג הירושלמי מצד תנועת דגל התורה בחודשים האחרונים. "אי אפשר לזלזל ולפגוע ואז לבקש שיבוא לתמוך" אומרים הגורמים.

מנגד דווקא ביהדות התורה מביעים אופטימיות זהירה וסוברים כי ברגע האחרון יחליטו בשערי חסד להתגייס לטובת המערכה החשובה ליהדות החרדית. "עולם התורה נמצא בסכנה וכולם מבינים שעתה יש להניח את כל השיקולים האחרים בצד ולפעול יחד כנגד הגזירות העומדות בפתח ומסכנות את קיום הישיבות.

בעיה נוספת העומדת בפני המארגנים הינה שאלת סדרי הישיבה של גדולי ישראל בבימת הכבוד כשבכל אחת מהחצרות והפלגים טוענים ל"זכות קדימה" במעמד.

יצויין כי בכינוס צפויים להשתתף למעלה מ-400 רבנים, דיינים, וראשי ישיבות חסידים וליטאים, זאת בנוסף על 3000 מפעילי המפלגה. בנוסף יועבר האירוע בשידור ישיר לעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ.

כך או כך במפלגה האשכנזית מאמינים שכינוס האחדות ייתן את "הדחיפה" הנחוצה לקמפיין ולמסע התעמולה שעד עתה מדשדש ואינו צובר תאוצה.

"כשיראו את כל גדולי ישראל יחד ובהם כאלו שהשתתפותם במעמדים ציבוריים נדירה, כל אברך ובן תורה יבין את חשיבות המאבק ויתגייס למערכה הגורלית". אומרים הערב בביטחון מארגני הכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר