הרב שמואל אוירבעך יקרא להצביע 'יהדות התורה'?

גורמים בפלג הירושלמי, אומרים כי לא יתפרסם מחר בבטאון 'הפלס' קול קורא של הגר"ש אוירבעך הקורא להצביע 'יהדות התורה'. מנגד הם מאשרים שאכן קיימים מגעים בין מקורבי הרב לח"כים מ'אגודת ישראל': "באם הוא ישתכנע שחלק מהבעיות יכולות להיפתר הרי ייתכן ויעניק תמיכה מסוייגת ביהדות התורה אך עדיין לא זה המצב" אומרים הגורמים

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אוירבעך (צילום: אלי סגל)

שבוע לבחירות: הגאון הרב שמואל אוירבעך יקרא לתמוך ב'יהדות התורה'?

השאלה שמסעירה בימים האחרונים את הרחוב הליטאי לקראת הבחירות הקרובות הינה האם על רקע פגישתם אמש של גדולי הדור מרן ראש הישיבה הגרא"יל שטיינמן והגר"ש אוירבך יווצר הפיוס המיוחל, והאם בעקבות כך יחתום הגר"ש אוירבך על קריאה להצביע לטובת 'יהדות התורה המאוחדת' וישתתף בכינוס בבניני האומה.

מתברר כי גורמים בכירים בפלג הירושלמי שמשוחחים הערב עם 'כיכר השבת' מגלים פסימיות רבה וטוענים כי עוד מוקדם לדבר על סיכומים כלשהם שיובילו לחתימה המיוחלת.

לדבריהם "זה נכון שברקע מתנהלים מגעים מסויימים הן עם גורמים באגודת ישראל והן עם גורמים בדגל התורה אך הדבר עוד רחוק מפתרון ממשי שיוכל לבשר על פריצת דרך והצטרפות לקול קורא".

"למרן הגר"ש כואב מאוד עניין סכנת גיוס בחורי הישבות והדבר לא נותן לו מנוח, הוא חושש מהבאות ועד שלא יהיה סמוך ובטוח כי חברי הכנסת יעשו הכל על מנת לעמוד בפרץ הרי שהוא לא יביע תמיכה במפלגה".

הגורמים מכחישים את השמועות כאילו כבר כתב מרן הגר"ש אוירבך מכתב תמיכה ביהדות התורה, ואומרים כי לא יהיה מחר בעיתון "הפלס" כל התייחסות או מכתב כלשהו מהגר"ש לנושא הבחירות.

לדבריהם, הסיכויים הינם 50-50 ואין לדעת כעת מה יחליט הגר"ש אוירבך לעשות בסוף. "באם הוא ישתכנע שחלק מהבעיות יכולות להיפתר הרי ייתכן ויעניק תמיכה מסוייגת ביהדות התורה אך עדיין לא זה המצב". אומרים בפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר