בגלל בעיות צניעות: בניו יורק הקימו ארגון 'הצלה' לנשים בלבד

יוזמה מעניינת צוברת לאחרונה תאוצה בניו יורק ואף זוכה להכרה על ידי רשויות החירום: ארגון 'הצלה' בו מתנדבות רק נשים. הסיבה ליוזמה: בעיות צניעות שיכולות להיווצר במקרים של סיוע רפואי ללידה. "אנחנו גאות להיות קבוצת נשים דתיות שמהיום והלאה תוכלנה להעניק עזרה רפואית לנשים אחרות על טהרת הצניעות" אמרה אחת המתנדבות (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

רבים בישראל ובארה"ב מכירים את ארגוני ההצלה החרדיים המסייעים במצבי חירום ומצילים חיים, אולם בחודשים האחרונים "נולדה" בניו יורק יוזמה חדשה ע"י מספר נשים שהחליטו לפתוח ארגון הצלה המיועד לנשים בלבד. לדבריהם, הדבר נועד על מנת לפתור בעיות צניעות.

בתחילה, חשבו הנשים להצטרף ולפתוח מחלקה מיוחדת בתוך ארגוני ההצלה הוותיקים, אולם היוזמה המהפכנית זכתה להתנגדות מצד עסקנים מסויימים שטענו כי בנושאים הללו יש יתרון רב דווקא לגברים שהינם בעלי כוח פיזי רב יותר ולכן הוחלט על פתיחת ארגון חדש תחת השם "עזרת נשים" בפיקוחו של הגאון רבי יחזקאל רוט.

בימים האחרונים, חלה התפתחות חיובית בהקמת הארגון החדש כשארגון "עזרת נשים" קיבל אישור רשמי מהמחלקה האחראית על שירותי החירום בניו יורק על מנת להפעיל את צוות המתנדבות שכיום מונה למעלה מ-40 נשים שעברו הכשרה מקצועית בהצלת חיים והענקת טיפול רפואי.

"יש לנו גיבוי רוחני", אמרה אחת המארגנות והוסיפה "אנחנו גאות להיות קבוצת נשים דתיות שמהיום והלאה תוכלנה להעניק עזרה רפואית לנשים אחרות על טהרת הצניעות".

"צריך להבין שבמקרים של סיוע רפואי ללידה ובדברים נוספים יש יתרון רב לאשה שמעניקה טיפול ולכן אנחנו שמחות שניתן לנו האישור המבוקש". הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר