הרב אויערבך:

"עקירת הדת, זו בעייה שנוגעת לכלל ישראל"

הגר"ש אויערבך ממשיך בקו התקיף אותו הוא מוביל בנוגע לגזירת הגיוס: "מדובר בעקירת הדת, זו בעיה של כלל ישראל" אמר הערב. מוקדם יותר, נועד עם גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס. השניים דנו בגזירות העומדות מול הציבור החרדי ובראשם גזירת הגיוס (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הגאון רבי שמואל אויערבך ממשיך את הקו התקיף בנושא גיוס בני הישיבות: "מדובר בעקירת הדת, זו בעייה של כלל ישראל". את הדברים אמר הגר"ש אויערבך באירוע שנערך הערב.

בדבריו הערב התייחס הגר"ש אויערבך לנושאים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית ובפרט לגזירת גיוס בחורי הישיבות והסכנות הניצבות בפני עולם התורה.

"לא באתי להגיד דרשות", פתח הגר״ש אויערבך שקרא "לעמוד על המשמר ללא שום שינוי, שזה עיקרי הדת שהם ביהרג ואל יעבור".

הרב אויערבך והגאב"ד, מוקדם יותר הערב (צילום: כיכר השבת)

"אם היינו רוצים להתפשר הרי שיכולנו לעשות זאת כבר לפני 2000 שנה, והרי בכל השנים הללו רבים מסרו את נפשם למען התורה, אם אנחנו נעמוד על שלנו זה ישפיע גם על הרחוקים מאיתנו" הדגיש הגר״ש אויערבך.

"אם נעמוד על נפשינו ונבהיר כי אין מה להתפשר הרי שכולם יבינו זאת. אין שום צד על ויתור כלשהוא בעניינים שהם ייהרג ואל יעבור. התורה זה הקיום של עם ישראל. התורה נשמת אפינו ואנו תלויים בה ממש. מדובר בעקירת הדת שהיא בעייה של כלל ישראל וחייבים לעמוד כחומה בצורה". סיים הגר״ש את דבריו החריפים.

יצויין, כי לפני השיחה התקיפה שוחח הגר״ש אויערבך באריכות רבה עם הגאון הגדול הגרי״ט ווייס גאב״ד העדה החרדית שהגיע למעונו בשכונת שערי חסד בירושלים. השניים שוחחו על הבעיות הקשות והגזירות כנגד הציבור החרדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר