ראש עיר חדש, גזירות חדשות

תושבי בני ברק זועמים: "משתלטים לנו על החיים"

פקחי השיטור העירוני של עיריית בני ברק החלו בימים האחרונים לאכוף בכל רחבי העיר את סגירת החנויות בשעה 23:00. התושבים ובעלי העסקים זועמים. "עסקנים עם פוליטיקאים משתלטים לנו על החיים", אומר אחד התושבים. ראש העיר אברהם רובינשטיין בתגובה: "התושבים רוצים שלווה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גזירות חדשות. ראש העיר רובינשטיין (צילום ארכיון: כיכר השבת)

ראש עיר חדש, גזירות חדשות: בימים האחרונים החלו פקחי השיטור העירוני של עיריית בני ברק בליווי כוחות משטרה לאכוף תקנות חדשות אותן החיל בחודש האחרון ראש העיר החדש אברהם רובינשטיין.

פקחי העירייה פושטים בשעות הלילה על חנויות, קיוסקים ומסעדות ומעניקים קנסות גבוהים משום שלא סגרו את עסקיהם לאחר השעה 23:00 בלילה.

ל"כיכר השבת, נודע כי מדובר גם בבעלי חנויות שממוקמים בפאתי העיר וכן בגבול בני-ברק רמת-גן, שעד עתה יכלו לפתוח את עסקיהם עד שעת ליל מאוחרת. מלבד זאת, גם החנויות הממוקמות בתחנות הדלק כמו גם המאפיות ברחבי העיר, נאלצים להתמודד עם הגזירות החדשות ולסגור את שעריהן בשעה המדוברת.

מתברר כי בעירייה החליטו להחמיר את התקנות ומעתה בעלי העסקים במרכז העיר ייאלצו לסגור את החנות כבר בשעה 23:00, בניגוד להיום שסוגרים רק בחצות, ואילו בפאתי העיר התקנות יאכפו החל מהחודש הבא.

תושבים נזעמים פנו ל"כיכר השבת", וסיפרו על תחושת מחנק וכפייה. "לא ייתכן שמי שמעוניין לקנות דבר מאכל בשעה 11 בלילה יצטרך לנדוד עד תל אביב המרוחקת", הם מתלוננים.

התושבים מוסיפים כי "לרבים מהתושבים האברכים בני התורה אין רכבים והם אינם ניידים בכדי ליסוע למרחוק על מנת לרכוש מוצרי מזון".

אבי, אברך כולל ששוחח עם "כיכר השבת" אמש, מספר כי זה זמן האיכות היחיד שלו בו יכול לצאת עם רעייתו לקצה העיר ולקנות משהו ולהתאוורר קצת. "אני לומד כל היום ואשתי מורה, רק מאוחר בלילה אחרי שכל הילדים ישנים אנחנו יכולים לצאת קצת ועכשיו גם את זה אי אפשר", הוא כואב.

יעקב ישראל, תושב העיר, אומר ל"כיכר השבת" בזעם כי "המצב בעיר בלתי נסבל, עסקנים עם פוליטיקאים משתלטים לנו על החיים. קשה לי לומר זאת, אבל דווקא בימים האלה אני שמח שיאיר לפיד ונפתלי בנט בממשלה אולי הם יצילו אותנו מצפורני העסקנים והפוליטיקאים החרדים שממררים לנו את החיים. מה הם רוצים מחיינו? איפה כתוב שצריך לסגור חנות בשעה כה מוקדמת. אין גבול לשתלטנות?".

יוסי, בחור ישיבה מישיבה ידועה במרכז העיר, רוטן אף הוא: "הפקחים אמרו שקיבלו את ההוראה מגבוה על מנת למנוע בעיות צניעות, אני לא מבין, יותר טוב שניסע לערים החילוניות הסמוכות לקנות דברי מתיקה ומאפים, זה כן צניעות?", הוא תוהה כשחבריו מסכימים עימו.

בעל עסק ששוחחנו עימו רוטן אף הוא על הקשיים: "צריך להבין שהשעה הזאת בין 11 ל-12 בלילה היא קריטית לעסקים. אז מתרחשים 17 אחוזים מהמחזור העסקי, וזאת משום שרק בשעה זו יש פנאי לרבים מתושבי העיר לערוך את הקניות".

"זו פגיעה קשה בתזרים המזומנים וצריך לזכור", הוא מוסיף, "כי בבני ברק בעלי עסקים משלמים מחיר ארנונה יקר ביותר וכן אגרות השילוט הם מהגבוהים בערי הארץ. האם זה השירות שאנחנו מקבלים בחזרה?".

בעל החנות מסביר כי לדעתו מדובר בהמצאה של בכירי העיירה כאילו והרבנים עומדים מאחורי התקנות החדשות. "לא ראינו חתימה של אף אחד, זאת גחמה של רובינשטיין ראש העיר החדש שמעוניין להתיר חותם ועושה זאת על חשבון בעלי העסקים ועל גבם של תושבי העיר", הוא טוען.

גורם בכיר מאוד בעייריה, שוחח הבוקר עם "כיכר השבת" וטען שהדברים נכונים אך לדבריו הוא מגבה לחלוטין את ראש העיר. "אין סיבה שלא יהיה כאן שקט בלילות", הוא מסביר וממליץ, "בכלל, כדאי לדעת שלא בריא לאכול אחרי 11 בלילה, אנחנו בסך הכל דואגים לבריאותם של התושבים".

אברהם רובינשטיין ראש העיר אמר ל"כיכר השבת" כי מדובר בתקנות ישנות, אך כעת הוא עומד לאכוף אותם ביתר שאת. לדבריו, "התושבים מגבים אותנו לחלוטין והם גם רוצים את השלווה הזאת כשכל העסקים סגורים. מה קרה? שיתמלאו בתי המדרשות", הוא אומר חצי בחיוך חצי ברצינות.

מעיריית בני-ברק נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "העירייה לא המציאה לעצמה חידושים, אלא נוהגת בהתאם לחוק-עזר לפיו אסורה פתיחתם של מסעדות ובתי-קפה מהשעה 11 בלילה עד השעה 6 בבוקר. לסגירה זו ישנן השלכות הן בצד הדתי-רוחני של העיר והן בהפרעה לשכנים של אנשים ומכוניות בשעות המאוחרות של הלילה".

עוד נמסר כי "ההחלטה לפעול בנושא אינה במוחם של עסקים ופוליטיקאים, אלא כפי שצויין זהו חוק עירוני, ובהתאם לברכתם של גדולי ישראל שליט"א, הרואים בחוק זה משום תקנה ברוכה ורבת-חשיבות לעיר התורה והחסידות שצביונה ואורח-חיי תושביה שונים מאלו שבערים אחרות, ורבניה וראשיה שמחים בכך, ובוודאי שאין הם חשודים בהגדרות 'אכזריות', כפי שגורמים מסחריים אינטרסנטיים מנסים להשחיל בכלי-תקשורת שונים".

"לקראת חג הפסח, כחלק מהגעתם של המוני קונים לחנויות השונות, תקל העירייה בנושא סגירת חנויות עד לאחר החג", אומרים בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות