מערת קבורה התגלתה במהלך עבודות בעיר חריש

במהלך חפירות ההצלה בעיר חריש, התגלתה אתמול מערת קבורה. העבודות הופסקו ובהוראת יועץ משרד הדתות, אנשי רשות העתיקות סתמו את המערה (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום ארכיון: חדש בבית שמש)

מערת קבורה התגלתה אתמול (שלישי) במהלך חפירות ההצלה בעיר חריש, בעקבות כך, מפקח אגודת "ארץ החיים", המוצב דרך קבע במקום הפסיק את העבודה במקום.

בעקבות הוראת יועץ משרד הדתות, אנשי רשות העתיקות סתמו את המערה. בתחילת השבוע נסתמה מערה נוספת שהועלה לגביה ספק האם מדובר במערת קבורה או חלק ממערכת חדרים תת קרקעית הנמצאת במקום.

בעקבות הגילויים, נערכה פגישה דחופה במחוז הצפון של משרד השיכון, בה השתתפו ראשי המשרד, יועץ משרד הדתות שלום פריד ומנכ"ל "ארץ החיים".

יועץ שר הדתות מסר במהלך הפגישהסקירה על הממצאים במקום שאינם מאפשרים את המשך עבודות הבניה והפיתוח.

ראשי המשרד יחד עם יועץ משרד הדתות והאגודה ימשיכו בימים הקרובים לדון על הפתרונות והדרכים לפעל בהתאם לגדרי ההלכה.

גדולי ישראל המלווים את פעילת האגודה ואת יועץ משרד הדתות מקבלים כל העת עדכונים מהעבודות במקום בכדי שיוכלו להורות על המשך הפעילות.

במקביל הפגינו אתמול כעשרים מפגינים מטעם 'אתרא קדישא' במקום בטענה שחוללו קברים. המפגינים במקום תקפו את מפקח האגודה והציתו חורשה סמוך לאתר החפירות.

דובר האגודה מסר: "לא נרתע מאלימות, אנו פועלים בכופף להוראתם של גדולי ישראל ורואים בכך שליחת להצלתם של קברי ישראל, אנו קראים למפגינים לשולחיהם לפעול ולסייע לאגודה, להפסיק את החפירות הנעשות במשך שנים במתחם נשר בניגוד להוראתם של כל גדלי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר