יתד משיב אש נגד 'העדה': "רודפים של כלל ישראל"

לאחר דבריו החמורים של חבר בד"צ 'העדה' הרב יהושע רוזנברגר נגד מרן הגראי"ל שטיינמן, משיב 'יתד נאמן' אש נגד 'העדה החרדית': "רודפים של כלל ישראל", נכתב בעיתון, "מדובר באנשים שכדי לגדל את עצמם הם זקוקים למערכה לשם מערכה, חתולי רחוב שמחפשים עכברים לרדוף אחריהם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן, בקטן: הרב רוזנברג (צילומים: יהודה פרקוביץ')

עולים להתקפה: דבריו הקשים והחמורים של הגאון רבי יהושוע רוזנברגר, מרבני בד"צ 'העדה החרדית' כנגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, כפי שפורסמו ב"כיכר השבת", אשר התבטא בביטויים קשים אשר אין הדעת סובלתם, זוכים הבוקר (שלישי) לתגובה קשה מהביטאון הליטאי 'יתד נאמן'.

במאמר מיוחד תחת הכותרת "הילכו שניים יחדיו?!" כשהוא תוקף את שתיקתם של רבני 'העדה החרדית' בעקבות הדברים החמורים וכותב כי "גם שתיקה היא נקיטת עמדה. לכן בוקע כאן קול זעקה!!!".

"לאחרונה המצב החמיר", ממשיך העיתון, "כאשר ברשות הרבים מסתובבים דרדרי רוח שמנסים לעקר את סמכותם של מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א המנווטים את הציבור החרדי בימים של גזירות על-ידי הטלת טרור בנאומי כיכרות דרשות בתי כנסת והדפסת כתבי פלסתר נאלחים ביותר שאין למטה מהם".

"לא עת להחריש", זועק יתד, "כאשר ברחוב מתגלגלים פירות באושים שמשתלחים בבבת עינה של היהדות החרדית ובהנהגה של עולם התורה לא עת לשתוק".

"במשך תקופה ארוכה צעדו הציבור התורני והעדה החרדית זה לצד זה בהערכה, למרות חילוקי הדעות בדרכי ההנהגה נהגו המנהיגים כבוד זה בזה", מתאר יתד, "רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצ"ל בהספדו על כ"ק האדמו"ר מסאטמר בעל הויואל משה זצ"ל אף ביטא את הזיקה בין חוגי החרדים לדבר ה', במילים נוקבות הוא הבהיר כי אנו זקוקים לקול הנשמע מחוגים אלו כי בזכותם אנחנו נמצאים היכן שאנו נמצאים".

יתד נאמן מרחיב על הקשר החזק שהיה בין המנהיגים הרוחניים שלמרות הבדלי ההשקפה כיבדו איש את רעהו ונהגו כבוד זה בזה זאת למרות שבשולי המחנה היו פורעי דרך מטעם עצמם.

"אבל בתקופה האחרונה", כותב העיתון, "חלה הסלמה חמורה ונשברו כל הכללים. יחידים בעלי מעמד מבני אותו חוג ידוע כאלה שמתעטרים בתוארים רשמיים של אותה עדה, החלו לנסות לערער את סמכות ההנהגה של עולם התורה תוך כדי פגיעה בנפש צדיק תוך כדי עלילות בוטות ושקרים גסים".

"לו היה מדובר בגורמים לא ממוסדים החרשנו, אבל הבעיה שמדובר אמנם בחריגים אך בדמויות כביכול תורניות שנושאות תפקידים רשמיים במנגנון של חוגים אלו שפערו פיהם והקיאו דברי נאצה", כותב העיתון.

בשלב זה תוקף יתד נאמן בחריפות את אותם גורמים וכותב: "אותם פוערי פה כנגד קדוש ישראל הם 'רודפים' של כלל ישראל! כאשר מנהיגי עולם התורה עומדים כחומה בצורה וההם צועקים 'הם מבקשים להתפשר'".

"מדובר באנשים שכדי לגדל את עצמם הם זקוקים למערכה לשם מערכה", תוקף יתד בחריפות, "חתולי רחוב שמחפשים עכברים לרדוף אחריהם או צל דמיוני אחר. הם נוטלים את אלה שמקימים תורה, בונים תורה, מחזיקים תורה, מייסדים תורה, מקרבים לתורה, בוכים על גזירות התורה, אלה שמנהלים את המערכה להצלת עולם התורה שהם מופקדים עליו ועליהם הם מטילים רפש של שקרים".

"בשעת הרת גורל כזו גם השתיקה היא נקיטת עמדה. העובדה שאותם חריגים שייכים באופן רשמי ובעלי תפקידים פורמאליים בקרב חוגים אלו תובעת מחאה פומבית שתישמע דווקא מקרב אלו שהמנאצים והמחרפים מערכות אלוקים חיים משתמשים בשמם ובחסותם", דורש יתד.

"אין זו דרישה מוגזמת לדרוש מחאה פומבית חד משמעית שתבקע בקול צלול מקרב אלה שמקהלם באו", פונה יתד לראשי 'העדה החרדית', "חובת הביעור מוטלת על מי שהשאור שהחמיץ נמצא בביתו. אמנם ידוע לנו בבירור שחלק הארי של רבני אותו חוג מתנערים מאותם אנשים וממעשיהם אבל כגוף ההתנערות הזאת טרם קיבלה ביטוי פומבי".

"כשנחצו כל הקווים האדומים אי אפשר להיפנות לרגשנות או לפחדים ולהסתתר מאחוריהם. צריך לנקות את הפצע, לחטא אותו, לקרוא לנער בשמו", נכתב בעיתון, "חייבת להדהד כאן ההכרזה לא משלנו הם ולדאוג שזה יהיה נכון".

"המבזה תלמיד-חכם חייב נידוי, אחרת עולם התורה ייאלץ בצער ובכאב להתעורר ולהגיב ותתעורר כאן מחאה בלתי נמנעת. היהדות התורנית לא תאפשר לסכן את קיומה ולרדוף את עולם התורה בשעתו הקשה. כל קיומנו תלוי בציות לגדולי הדור. לא ניתן לפגוע בהם עוד", מסיים יתד את המאמר החריף.

כזכור, לפני כחודש, אמר הרב רוזנברגר כי "יושב בבני ברק מסית ומדיח, שכמה בורים וריקים הפכו אותו לגדול הדור. מי עשה אותו לגדול הדור? כמה ביטאונים ועיתונאים. הוא מסית ומדיח".

"יש עוד כמה ראשי ישיבות שרוצים לפעול כנגד גיוס בחורי הישיבות והוא משתיק ומאיים עליהם. זה ממש אשר קרך, והוא עוד גם גדול הדור...", אמר הרב רוזנברגר בדבריו הקשים נגד גדול הדור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר