מדבר סקר תרחק

אלעד מציגה: 'סקר' בלי שמו של המועמד המוביל

"סקר" בלי המועמד: תושבים באלעד הופתעו לקבל בימים האחרונים טלפון על סקר על מועמדים לראשות העיר. הבעיה, המועמד הנחשב למוביל ובעל הניסיון הרב ביותר - לא נכלל בו. מועמד הזוי וחסר סיכוי - דווקא כן. וגם: למי בדיוק התקשרו ה"סוקרים" (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
מתגעגעים לצביקה כהן. הפגנה באלעד (צילום: כיכר השבת)

המתח הפנימי באלעד לקראת הבחירות המקומיות שבפתח, מביא את המועמדים השונים, אלו הרואים את עצמם כראויים לתפקיד ראש העיר, לפצוח במסע לחצים ויחסי ציבור, לקראת קביעת המועמד המוסכם, זה שכבר כעת ברור לחלוטין, כי לא יהיה זה ראש העיר הנוכחי יצחק עידן, למרות הצהרותיו התכופות על רצונו בקדנציה נוספת.

מבין שמות המועמדים העולים ויורדים בשבועות האחרונים, נמצאים שמות של תושבים מחוץ לאלעד, כמו ח"כ יעקב מרגי; איציק אלחרר מנהל לשכתו של ח"כ אטיאס; לצד שמות של מספר תושבי העיר, הרואים עצמם כמועמדים ראויים לתפקיד. לא למותר לציין, כי תושבי העיר אינם רואים בעין יפה "הצנחת" מועמד מחוץ לעיר, כזה שכלל אינו מבין את בעיותיה של העיר, וזקוק לתקופת למידה ארוכה.

דרוש בעל ניסיון

מבין שלל השמות, המועמד המוזכר ביותר, הינו ראש העיר לשעבר צביקה כהן, מי שלכל הדעות נחשב כאיש מקצוע בכיר בתחום המוניציפלי. כהן מכהן כיום כראש מועצת תפן שבגליל, הוא תושב העיר וזוכה לפופולריות רבה בקרב תושבים, רבנים וראשי קהילות.

לא למותר לציין, כי עיריית אלעד נמצאת במשבר חמור, כאשר הגירעון החמור בתקציבה והיעדר אישור תקציב עירייה כחוק, הביא את העירייה לסף תהום, ואלמלא שנת הבחירות, הייתה העירייה מפוזרת לטובת וועדה קרואה, זאת בשל אי אישור התקציב במועד האחרון הקבוע בחוק. העובדות הללו, מחייבות העמדת איש מקצוע מנוסה בראשות העירייה, שאלמלא כן, המצב הקשה רק יחמיר יותר.

הסקר הנעלם

בימים האחרונים, קיבלו תושבים בעיר שיחת טלפון מ"סוקר", במסגרתה נתבקשו הללו לדרג את יחסם לרשימת מועמדים שהוקראה באוזניהם. הרשימה הזו מסתבר, כללה שמות מסוימים הנחשבים למועמדים "הזויים", אך השמיטה באופן תמוה, דווקא שמות של מועמדים בולטים, כמו צביקה כהן.

זאת ועוד, באופן מוזר, מי שדווקא היו אלו ש"זכו" לטלפונים הללו, ובריכוז מוזר, היו עיתונאים ואנשי ציבור מקרב תושבי העיר. אלו מצידם, שהביעו תמיהה על ה"סקר" המוזר.

"זה הצחיק אותי", מספר עיתונאי מוכר תושב העיר. "מועמד הזוי וליצן הנחשב ל"בא-גד של אלעד" נכלל בו, וצביקה כהן לא הוזכר כלל. זה היה כל כך שקוף ובלתי מקצועי, שהיה ברור מיד מיהו השולח...".

המטרה: דרעי

ככל הנראה, תוצאות ה"סקר", ולפיו מזמין הסקר "זוכה לפופולריות עצומה", יוצאו לתקשורת כבר בימים הקרובים, על מנת ללחוץ באמצעותם על הרב אריה דרעי, יו"ר ש"ס החדש. דרעי, שעדיין לומד את השטח, נחוש למנות מועמדים אהודים על ציבור הבוחרים, תוך תיקון השגיאות שנעשו בעבר. ימים יגידו עד כמה ישכיל דרעי לקרוא את המפה המקומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר