חדו"ש נגד גזיזת פאות: "צעד פסול"

בעמותת חדו"ש פנו היום לרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, בבקשה לחקור את הטענות על גזיזת פאות של חיילים חרדים במהלך גיוסם. "גזיזת פיאות היא אירוע משפיל" אמר עו"ד אורי רגב (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

טענות על גזיזת פאותיהם של חיילים חרדים במהלך הגיוס לצה"ל, מביאים במפתיע את עמותת חדו"ש, שבדר"כ ניצבת בצידו השני של המתרס, לקרוא לרמטכ"ל לחקור את הטענות ולבדוק האם התבצע מעשה שכזה אותו הם מגדירים: "מעשה פסול".

עו"ד אורי רגב, שלח מכתב מיוחד לרמטכ"ל בני גנץ, בו כתב: "על פי פרסומים שונים בתקשורת, גזזו ספרים בבקו"ם את פיאותיהם של מתגייסים חרדים, ביניהם בנו של ח"כ נסים זאב מש"ס. לפי התיאור, נעשה הדבר במסגרת תהליך החיול".

"אם הדברים נכונים, הרי שגם אם לא היתה כוונה מודעת לפגוע בסמל כה חשוב של הזהות היהודית, גזיזת פיאות היא אירוע משפיל, שיכול להיות אף טראומתי".

במכתבו, מבקש רגב מהרמטכ"ל: "לחקור את הנושא ולפרסם את ממצאי החקירה. במקרה שיתברר שאכן נגזזו פיאות של מתגייסים חרדים, יש לנקוט צעדים יעילים, לרבות פרסום נרחב, כדי למנוע הישנות התופעה. למותר לציין שיש להתנצל בפני החיילים שנפגעו".

עו"ד רגב ציין במכתבו כי צה"ל ראוי לכל ההערכה על המאמצים הרבים שהוא עושה כדי להתחשב בצרכיהם הדתיים של החיילים החרדים, וכי בשל כך עליו לוודא שלא יהיו "תקלות מיותרות שיפגעו בתהליך החשוב של שילוב האוכלוסייה החרדית בשירות צבאי".

תגובת דובר צה"ל: "אחרי בדיקה מעמיקה בנושא, לא נמצאו כל תימוכין להתרחשות שכזאת. כמו כן, עד היום לא התקבלה כל פנייה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר