קרב על המקום הראשון: 'יהדות התורה' בחיפה בדרך לפילוג

סוער בחיפה: ב'דגל התורה' העלו דרישה כי המקום הראשון ברשימה מגיע להם אך ב'אגודת ישראל' מתנגדים בתוקף. שני הצדדים מאיימים בריצה נפרדת אם להצד השני לא ייכנע (בארץ)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
יקבל את המקום הראשון? מיכאל אלפר (צילום ארכיון: כיכר השבת)

פילוג במפלגת "יהדות התורה" בחיפה? בשבועות האחרונים בכירי סיעת 'דגל התורה' קיימו דיונים קדחתניים האם לרוץ לבד בבחירות למועצת העיר.

בקדנציה האחרונה, שתי המפלגות, 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', רצו יחד, והכניסו שני נציגים - נציג אגו"י, אריה בליטנטל. ונציג דגה"ת מיכאל אלפר.

ביום חמישי בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין ח"כ משה גפני לחבר מועצת עיריית חיפה מטעם 'דגל התורה', מיכאל אלפר ודנו באפשרויות השונות שעל הפרק, בהם דרישתם לקבל את המקום הראשון, ואילו את המקום השני יקבל אריה בליטנטל.

לטענת 'דגל התורה', בשנים האחרונות הצטרפו מאות משפחות ליטאיות לתושבי העיר כשעבור להתגורר במקום, כך שכוחה של דגה"ת עלה ולכן מגיע להם את המקום הראשון.

ב'אגודת ישראל' שמעו את הדרישה אך לא הסכימו לקבלה. לדברי גורם באגו"י עמו שוחחנו הבוקר לאגו"י יש יותר קולות מ'דגל'. "לנו יש הרבה יותר קולות ולכן דרישתם לא מוצדקת. אנחנו דורשים שהמצב הקיים יימשך", אומר הגורם ומעביר מסר חד משמעי או אחדות או פילוג, "במידה והם (דגל) לא יסירו את דרישתם, נרוץ לבד".

בבחירות האחרונות היה קיים 'דיל' בין הסיעות הללו על הערים חיפה ופתח תקווה. בחיפה הדיל יצא אל הפועל אלא שבעיר השנייה, ההסכם לא הגיע לכדי יישום מפני שתוצאות הבחירות הראו כי כוחם קטן מהתוצאה לה ציפו - שני מנדטים.

ב'דגל התורה' אומרים הבוקר כי אין הסכם וכי הם עדיין מנהלים משא ומתן. "אנחנו במשא ומתן, עד הגשת הרשימות יש עוד הרבה זמן כך גם עד הבחירות עצמם", אומר מיכאל אלפר, חבר מועצת עיריית חיפה בשיחה עם "כיכר השבת".

אלפר לא סתם הדגיש כי יש כמה ימים עד להגשת הרשימות זאת משום שאם עד אז הצדדים לא יגיעו להסכם מי יוצב במקום הראשון ומי במקום השני, יהיה קשה להם להגיע לאחדות משום שזהו סלע המחלוקת.

גם ב'דגל' משגרים מסר מאיים, "אני מקווה שיהיה הסכם בין הצדדים אך אם לא נצליח, אנחנו נתמודד לבד ונשיג שני מנדטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר