נחמן ברלנד פושע? 'הכל עורבא פרח'

מעצרו של נחמן ברלנד, הוארך שוב ושוב. נדמה כי למשטרה יש מספיק ראיות נגדו, אך גם לבסוף הוא שוחרר למעצר בית. עורך דינו, אריאל עטרי ל'כיכר השבת': "הכל עלילה של מתנגדיו, זה לא יגיע לביהמ"ש" (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
נחמן ברלנד במעצר (צילום: כיכר השבת)

בערב השבת נחמן ברלנד שוחרר למעצר בית בביתו שבעיר החרדית ביתר, שם ישהה במשך 20 יום. עם הגיעו לביתו המתינו לו רבים ממעריציו ונאמניו כדי להביע בו תמיכה נלהבת, לחזקו ולעודדו בתקופה הקשה העוברת עליו.

השחרור מגיע לאחר שהות של זמן קצר בבית המעצר מאז ערב יום הכיפורים בשל חשד לקשירת קשר להצתה ותקיפת חסיד שנמנה על הקבוצה היריבה המתנגדת לנחמן.

לברלנד זו לא הפעם הראשונה שנעצר, לפני מספר שבועות נעצר יחד עם עוד כמה מחסידיו בשל חשדות לעבירות כלכליות חמורות אותן לכאורה ביצעו.

שופטי בית המשפט האריכו את מעצרם שוב ושוב ונדמה היה כי למשטרה יש ראיות מספיקות בכדי לשכנע את צוות השופטים להשאירם במעצר עד תום ההליכים אך בסופו של תהליך מייגע, התברר כי הראיות אינן מספיקות וכי השופטים קיבלו את טענותיהם של עורכי הדין המייצגים אותם בפרשה ולא את עמדת המשטרה.

עו"ד אריאל עטרי המייצג את ברלנד אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אין כל בסיס לטענות המשטרה, "המשטרה נוכחה שאין בסיס לטענות שלה כלפיו ושמדובר בעלילה מהרגע הראשון. לקח להם קצת זמן לבדוק את זה ולהיווכח שהטענות לא היו נכונות ולכן הוא שוחרר ממעצר בערב החג".

"כל הטענות הם עורבא פרח", קובע עטרי ללא כל היסוס ומסביר כי הפרשה השנייה נובעת מנקמה של כמה ממתנגדיו, "מה שקורה שברגע שהוא שוחרר ממעצר הראשון, כמה מהאנשים שבחשו בפרשה הראשונה צרמה להם העובדה שהוא שוחרר לביתו ולכן הם בישלו את העלילה החדשה והעלו טענות על דברים שלכאורה קרו לפני שלוש וחצי שנים והם שכחו מהם".

"רק ברגע שהוא שוחרר לביתו ולאחר שהוא קיבל פסק דין לטובתו נגד אותם אנשים שהפילו אותו בפרשייה הנוכחית, רק אז הם נזכרו לבוא ולספר על אותו מעשה מלפני שלוש וחצי שנים. אבל כפי שאמרתי הבלון הזה התפוצץ במסגרת החקירה".

עורך הדין מעריך כי הפרשיה תסתיים מחוץ לכותלי בית המשפט: "אנחנו נעשה הכול כדי שהפרשיה לא תגיע לבית המשפט. יש למשטרה זמן לחקור מכאן ועד ימות המשיח, בסופו של יום הממצאים שלהם לא יובילו למצב של נקיטה בהליכים פלילים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר