הנפוטיזם במשפחת פרוש

מיני דרמה התרחשה בתוכנית 'שמונה עד עשר', כאשר יהודה אבידן כינה את התמודדות ישראל פרוש במילה המגונה - נפוטיזם, וטען שהוא מנסה לקנות את הפרענקים (חרדים)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: ברלה שיינר, כיכר השבת )

הפרשנים בתוכנית "שמונה עד עשר" אצל מרדכי לביא, היו די מנומנמים, עד שיהודה אבידן, כינה את התמודדות ישראל פרוש באלעד, במילה די מגונה - נפוטיזם.

אבידן: "אני רוצה לדבר על אלעד, מעבר לנפוטיזם של פרוש ומשפחתו".

לביא: "מישהו פה יודע מה זה בדיוק נפוטיזם?".

הפרשנים די התבלבלו מהשאלה, אך כולם הסכימו כי מדובר במינוי הקרובים והמקורבים במשפחת פרוש.

שמואל הירשמן: "אבידן כועס שהאשכנזים למדו את זה מהספרדים. אבל זו אכן בעיה, שלחו את ישראל פרוש לאלעד כאילו אין שם אנשים, האב ממנה את בנו וכך זה ממשיך".

אבידן: "אתה יודע מתי זה בולט אותו נפוטיזם? זה בולט מתי שאתה לוקח את פרוש, שהניסיון שלו יגיע בעוד חמש עשרה שנה לזה של קריספל חמש שנים אחורה. אתה לוקח את העיר אלעד שעתיד החרדים שם. ושם את אותו פרוש המזלזל באינטלגנציה של הבוחרים הספרדים, ומשחרר ג'ינגל מזרחי: "אל תירא ישראל", וחושב שבגלל זה כל הספרדים ירוצו להצביע לו".

אז הנפוטיזם, בולט יותר מידי. אם היו שולחים לאלעד מישהו בסדר גודל, ובעל שיעור קומה להתמודד מול קריספל, אז זה היה פחות בולט. אבל לשים גימיקים בוא נקנה את הפרענקים?!

הירשמן: "אני חושב שדרעי עשה הרבה שיהיה שלום, ואני יודע שפרוש אמר שיש כלל לא לקחת מקום בו יש רוב למישהו מסוים, ועכשיו כשמגיעה שעת המבחן שלו עצמו הוא לא מתנהג לפי הכלל שהוא עצמו קבע".

מכיוון שהפרשנים לא ידעו במדויק את פירוש המונח, כיכר השבת נחלץ לסייע ומביא את ההגדרה המילונית של המילה: "העדפת קרובי משפחה או חברים קרובים מעצם היותם מקורבים, ולא בגלל כישוריהם. לרוב משויכת למושג זה משמעות שלילית".

האזינו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר