ביתר עילית חגגה: הרב אברהם אייזנבך ומאות לומדים סיימו מסכת

לקראת ימי החנוכה נערך בביתר עילית מעמד מיוחד ומסיבת סיום על מסכת שקלים הנלמדת על-ידי רשת שיעורי הדף היומי בעיר בנשיאות הרב אברהם אייזנבך • סיקור ותיעוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב אברהם אייזנבך עם ראש העיר (צילומים: אלי סגל)

לקראת ימי החנוכה נערך בביתר עילית מעמד מיוחד ומסיבת סיום על מסכת שקלים הנלמדת על-ידי רשת שיעורי הדף היומי בעיר בנשיאות הגאון רבי אברהם אייזנבך.

המעמד, בו נטלו חלק רבנים, אישי ציבור, ראש העיר מאיר רובינשטיין, מאות משתתפי השיעור ובני משפחה נרגשים, נערך במוצאי שבת פרשת "וישב".

מדי יום נמסרים על-ידי הרב אייזנבך ארבעה שיעורים שהפכו לשם דבר, כאשר בכלא חד מהם משתתפים קרוב לחמישים לומדים, מטובי תושבי העיר.

את מסיבת הסיום הנחה העסקן המפורסם הרב חונה דייטש, הנמנה בעצמו על משתתפי רשת השיעורים. אחר קבלת הפנים למשתתפים, נשא מגיד השיעור הרב אייזנבך את נאומו בו הביע את יפעתו של המעמד המתקיים ימים ספורים לפני חג החנוכה בהם הוכרז "כתבו לכם על קרן השור שאין לכם חלק באלוקי ישראל", כאשר כל אחד מבני השיעורים המשתתף יום-ביום בשיעור הרי הוא מעיד על עצמו ועל בני משפחתו כי יש לו חלק ונחלה בתורת ישראל.

ראש העיר מאיר רובינשטיין עמד בדבריו על הזכות הגדולה של העיר, שרשת שיעורים מפוארת כזו מעטרת אותה. בדבריו בירך את הרב אייזנבך ואת המשתתפים והביע את זכותו להיות לאחיסמך לצרכי הקהילה הגדולה הקונה לה מקום של כבוד בין קהילות העיר.

אחריו עלה המחנך הרב משה קלצקין לשאת מדברותיו, כאשר הדגיש את גודל השעה, אותה שעה בה יושב האברך והוגה בתורה, שמשפיעה על היום כולו. במרכזו של האירוע הוזמן נואם הכבוד הרה"ח ר' פנחס ברייער, לשאת את נאום הכבוד.

הערב לווה כולו בפרקי שירה וזמרה על ידי צמד האמנים, גם הם מבני רשת השיעורים ר' נחמן גולדמן ור' שרוליק קלצקין שהפליאו בביצועים מוזיקאליים שובי לב, כשהקהל כולו מצטרף לשירה המרגשת ולריקודים הסוחפים שנמשכו עד אור הבוקר.

ראש העיר מאיר רובינשטיין, התכבד להעניק לגר"א איזנבאך תעודת הוקרה בשם כמאתיים משתתפי השיעורים. בתעודת ההוקרה נכתב: "ברגשי הערכה עצומה מקרב לב, מביעים אנו הוקרה עמוקה והכרת-טוב עד בלי די בפני הרב המלמדנו חכמה, סולל עבורנו נתיבות בים התלמוד ומאיר את דרכנו בהסברתו הבהירה, במאור פניו המופלא וברוחב בינתו כיד ה׳ הטובה עליו, מורנו הגאון רבי אברהם איזנבאך שליט"א, נשיא ור"מ קהילת הדף היומי, אשר עומד על משמרתו במסירות מפעימה".

את העול הכלכלי של ערב ההוקרה והשי המהודר שחולק ללומדי השיעורים, נטלו על עצמם עשרות בעלי עסקים, מביתר עילית ומחוצה לה, אשר פרסו את חסותם והביעו יקר וגדולה לאברכים הקובעים עתים לתורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר