בג"ץ מחק את העתירה נגד הבניה במתחם גולובנציץ

בית המשפט העליון מחק את עתירתו של משה פרידמן שעתר כנגד רשות העתיקות והקבלנים שעובדים במתחם גולובנציץ בבית שמש בטענה להימצאות עצמות אדם וקברים בשטח (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה במתחם גולובנציץ (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

בית המשפט העליון מחק היום (רביעי) את עתירתו של משה פרידמן שעתר כנגד רשות העתיקות והקבלנים שעובדים במתחם גולובנציץ בבית שמש.

ההחלטה הגיעה לאחר שרשות העתיקות הצהירה במהלך הדיון בבית המשפט כי "היא מביאה את העצמות שנמצאו במקום לקבורה, וכן תעשה הערכת מצב מחודשת באשר לשטחים שבהם נמצאו פירים ועצמות במתחם גולובנציץ בבית שמש".

יצויין כי נציגי הרשות סירבו להבטיח כי על אותם פירים לא תתקיים בניה, אך הם כן הצהירו כי "תתקיים הערכת מצב בנושא זה".

בא כוחו של העותר, עו"ד איתמר בן גביר, טען בתחילת הדיון כי "למעשה בפני בית המשפט יש תשתית עובדתית שתומכת בטענות העותר הוא הזכיר כי בתחילת הדרך הכחישה רשות העתיקות וכן המשיבים משפחת גולובנציץ כי במקום יש עצמות".

"לפתע, תשעה ימים לפני הדיון, מודה רשות העתיקות שבמקום יש עצמות ואפילו שלדים", טען עו"ד בן גביר והוסיף כי הנתון הזה מחייב התנהלות אחרת של הרשות.

בן גביר הוסיף וטען: "העתירה מופנית כלפי רשות העתיקות בשל התנהגותה הלא סבירה, ולתימוכין הציג שהנוהל הקיים במשרד הדתות לפיו מביאים את העצמות לקבורה לא יושם לאחר שהיועץ של משרד הדתות בכלל הכחיש שיש במקום עצמות זאת בניגוד לחוות הדעת של רשות העתיקות".

בתגובה טענו נציגי המשיבים, שהיו מיוצגים על ידי משרדי עורכי דין, גלס, בר סלע, אגמון, אהרוני וקובי אמסטר, כי "בעתירה יש שיהוי ולא יכול להיות שהעתירה מוגשת לאחר שנים כל כך רבות. נציג רשות העתיקות טען כי הרשות תעשה הערכת מצב מחודשת לגבי הפירים שנמצאו ועצמות האדם וכי הנוהל לפיו העצמות נלקחות לקבורה מיושם".

השופטים מצידם לא דחו את העתירה על הסף ואף העירו לנציג רשות העתיקות שביקש כי העותר ייגש לועדת הערר כי במקרה זה אין סמכות לועדת הערר לדון בתיק, אך המליצו השופטים לעותר להסתפק בהצהרות רשות העתיקות ולמחוק את העתירה.

לאחר שעו"ד בן גביר דרש כי ההצהרות יימסרו לפרוטוקול הוא הסכים למחיקת העתירה.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה בסיום הדיון כי "הצהרת רשות העתיקות מאשרת למעשה את הטענות של העותר במשך כל החודשים האחרונים. המשיבים הכחישו את העובדה כי במקום יש עצמות אדם אך רשות העתיקות אישרה עובדה זו".

"אני שבע רצון מהעובדה כי רשות העתיקות הצהירה כי תעשה הערכת מצב חדשה, וחושב שבנסיבות הקיימות מדובר בהחלטה חשובה מאוד, ואני מקווה שהיא תייושם בשטח", הוסיף בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר