שוב מסתבך? הרב יונה מצגר נתבע על חוב כספי

יונתן זוננשיין, ערך והפיק סרט על "פועלו רב השנים" של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, וכעת תובע את הרב על-כך שטרם מצא לנכון להסדיר את התשלום עבור הסרט (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר (צילום ארכיון: רז זאב בליזובסקי)

הרב יונה מצגר, הרב הראשי לשעבר שנעצר בחשד לביצוע עבירות של קבלת שוחד, מרמה והלבנת הון, מוסיף להסתבך. הפעם, בשונה מפעמים קודמות, לא מדובר בתביעה מצד המדינה אלא בחוב כספי אותו כפי הנראה לא שילם עבור סרט תדמית שהופק לו.

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", שמביא לראשונה את הפרטים, יונתן זוננשיין, מפיק וצלם סרטים, ערך והפיק עבור הרב מצגר סרט תדמית על "פועלו רב השנים" כפי שנקרא הסרט. לפי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב, הרב יונה מצגר הזמין מאת התובע לפני כשנה בערך סרט תדמיתי דוקומנטרי עבור פועלו, ההזמנה בוצעה בעל פה על ידי הנתבע בפגישה שהתקיימה בלשכת הרבנות הראשית בירושלים.

בניגוד לנהוג בעולם העסקי, מפיק הסרטים הסכים עם בקשתו של הרב להפיק את הסרט ללא כל חוזה בכתב, וזאת בטענה כי הרב הוא זה שהעדיף והנתבע הסכים לפי בקשתו, שהצדדים לא יערכו הסכם הזמנה בכתב עבור הסרט. בנימוקים כי הנתבע הוא דמות ציבורית וכי ניתן לסמוך על מילתו ובבחינת ש"לחיצת ידיים דיה לאישור ההסכם וכמוה כהסכם בכתב".

התובע פנה שוב ושוב אל הנתבע וביקש ממנו, חרף מצבו, לפרוע את החוב מאחר והתובע היה זכאי על פי הדין לקבל את שכרו עבור העבודה שעשה לפי הזמנת הנתבע.

לפי כתב התביעה, הרב מצגר לא הואיל עד כה לשלם את חובו כלפי התובע ואף במכתב שנשלח על ידי בא כוחו, עו"ד אלעד רט נכתב בין היתר: "הרב חוזר ומאשר שהחוב ישולם ברגע שהדבר יתאפשר. הרב מודה לך מראש על הסבלנות וההבנה, ומתנצל על אי הנוחות שנגרמת בינתיים בשל העיכוב בהעברת התשלום".

לאחר קבלת תשובה זו של הנתבע המתין התובע זמן קצר נוסף. זאת, בנוסף לחודשים הרבים המגיעים לכדי שנה שבהם ממתין התובע כעני בפתח לצורך תשלום חובו, אז שלח פרקליטו עו"ד יעקב אברמוביץ מכתב התראה לפני תביעה.

למכתב זה השיב הנתבע לתובע, על ידי בא כוחו עו"ד דוד ליבאי תשובה לקונית לפיה, הוא איננו מתכחש לחוב כלפי התובע אך אין באפשרות הנתבע לשלמו בעת זו.

על כך כתב פרקליטו של מפיק הסרטים בכתב התביעה כי "מן המקובץ ניתן להסיק כי אין כל מחלוקת בדבר קיום החוב של הנתבע כלפי התובע ורק בשל התקופה בה הנתבע מצוי כעת הוא איננו משלם לתובע את חובו".

הפרקליט הוסיף, "עם כל הכבוד, ברור ומובן לכל בר דעת כי התובע לא יכול להמתין לעולם ועד ועד לפירעון החוב מאת הנתבע ומובן הוא, כי מעשי הנתבע משליכים את התובע לחזר אחר הפתחים".

בפגישה בה השתתפו בין היתר: איש יחסי ציבור, איש התקשורת של הנתבע, התובע והנתבע, סוכם כי הצלם יתעסק בעריכה, הפקה והכנת הסרט ושכר העבודה יהיה 120,000 שקלים בתוספת מע"מ.

מפיק הסרטים סיים זה מכבר את עבודתו עבור הנתבע והשלים את הסרט לבקשת הנתבע. כאשר בטרם זאת, התובע עבד ימים כלילות לצורך עריכת הסרט, התלווה אל הנתבע אל מקומות שונים לצורך הצילומים והשקיע ממרצו וכולל ששילם התובע מכספו שלו עבור שירותים ואנשי מקצוע לצורך הפקה ועריכת הסרט. הכול כדי שהסרט יהיה לשביעות רצונו המלא של התובע.

עד למועד הגשת התביעה שילם הרב מצגר עבור הכנה ועריכת הסרט 30,000 שקלים. כלומר, הנתבע עדיין נותר חב תשלום לתובע בסך של 111,600 שקלים לא כולל הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

התובע פנה אל התובע מספר רב של פעמים בעל פה ובכתב באמצעות המייל ובהודעות טקסט וביקש ממנו לפרוע את התשלום עבור הסרט כפי שהגיע לידי "כיכר השבת": "אסור לנו לדבר!!", כתב הרב לצלם. "אך אל תדאג אני אקיים אי"ה את חובותיי אבקשך מאוד להתחשב במצב ולהבינני ולדון אותי לכף זכות", הוסיף הרב.

עו"ד רט שלח מכתב לפרקליט הנתבע ובו הודה כי מרשו חייב את התשלום המצוין בכתב התביעה: "הרב חוזר ומאשר שהחוב ישולם ברגע שהדבר יתאפשר. הרב מודה לך מראש על הסבלנות וההבנה, ומתנצל על אי הנוחות שנגרמת בינתיים בשל העיכוב בהעברת התשלום".

העיתונאי יהודה שלזינגר שחשף הבוקר (רביעי) את כתב התביעה בעיתון "ישראל היום" פרסם את תגובת פרקליטיו של הרב מצגר, עוה"ד פרופ' דוד ליבאי ואלעד רט: "הרב מצגר הודיע למר זוננשיין שבכוונתו לפרוע את חובו. לצערו של הרב, בשל חקירות המשטרה נוצרו נסיבות זמניות שאינן תלויות בו ושעליו להתחשב בהן".

עו"ד יעקב אברמוביץ המייצג את התובע אמר: "מתוך כבוד שחש מרשי לרב מצגר, נעשו ניסיונות רבים לפנות אל הרב ולסיים את הנושא בדרכי שלום. הרב העדיף שלא לעמוד בהתחייבויותיו. אנו משוכנעים כי בית המשפט יחייב את הרב מצגר במלוא סכום התביעה שהוגשה בסך 120 אלף שקלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר