מסמך שהגיע ל'כיכר השבת' חושף;

העונש למשמיץ חייל חרדי: 6 חודשי מאסר בפועל וקנסות

מסמך של היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים שהגיע לידי אתר 'כיכר השבת', חושף את העונש אותו ניתן להטיל על הפוגעים בחיילים חרדים. במידה ומשמיץ חייל חרדי יורשע, ניתן יהיה להשית עליו קנס של עד 258 אלף שקלים, ובמקביל לשלוח אותו לרצות 6 חודשי מאסר בפועל, וזאת מתוקף החוק הכללי (חרדים,ארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

עונשי מאסר יוטלו על יוזמי קמפיין החרד"קים? המשרד לביטחון פנים הודיע לאחרונה כי העונש על העלבת חייל חרדי עשוי לעמוד על שישה חודשי מאסר בפועל, ועל קנס של כרבע מיליון שקלים. כך עולה ממסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת' ותוכנו מתפרסם כאן לראשונה.

המסמך, שתוכנו מתפרסם כאן לראשונה, נשלח על ידי היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים האחראי בין היתר על משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, ומוען אל יו"ר המטה החרדי וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר, שקידם הגשת חוק שנועדה לעצור את הפגיעה בחיילים חרדים.

בהצעת החוק אותה קידם וידר, שזכתה לתמיכת חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה והייתה אמורה להיות מוגשת השבוע, הוצע להטיל קנס כספי כבד ומאסר בפועל בכל מקרה של תקיפה מילולית או פיזית כלפי חייל בקשר למילוי תפקידו.

תקיפת חייל חרדי בירושלים, ארכיון (צילום: באדיבות Ynet)

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "קבוצות שוליים אלימות בחרו בשנים האחרונות בחיילי צה"ל החרדים כמטרה נוחה לשנאה ולתקיפות פיזיות ומילוליות, ביודעם כי לא ניתן לנהל הליך פלילי משמעותי כנגדם". בהמשך הודגש כי "הצעת החוק תעביר מסר חד-משמעי של התייצבות איתנה לצד חיילי צה"ל ותגדיר מחדש את נקודת האיזון שבין חופש הביטוי לחופש השיסוי".

אלא, שמסמך תגובה ששלח היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים ליוזם ההצעה, מביא לייתור הצעת החוק החדשה.

"הפוגע בחייל - דינו מאסר שישה חודשים"

במכתבו אל וידר, עוסק היועץ המשפטי בהרחבה במעמדם של החרדים המשרתים בצה"ל. וקובע באופן תקדימי כי אין צורך בחקיקה חדשה בעניין, וזאת מכיוון שהחיילים החרדים זכאים גם הם להגנה המיוחדת שמעניקה מדינת ישראל לעובדיה, ומשכך, ניתן להחיל על מי שמעליב אותם כשהם ממלאים את תפקידם, או בקשר למילוי תפקידם, את העונש הקבוע בחוק בשל העלבת עובד ציבור העומד על שישה חודשי מאסר בפועל.

"חרדים המשרתים בצה"ל, נכללים בהגדרות חוק השיפוט הצבאי", כותב היועץ המשפטי במכתבו, "באשר להעלבת אדם מחמת השתייכותו לכוחות הביטחון, המעליב בתנועות, במילים או במעשים עובד ציבור כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם - דינו מאסר שישה חודשים".

בנוסף, מציין היועץ המשפטי, במידה ומשמיץ החייל אכן יורשע בבית משפט, יהיה ניתן להטיל עליו קנס של עד 258 אלף שקלים, על כל מקרה בו הורשע, כפיצוי לחייל שנפגע מהמעשה.

"יש לגרש חיילים חרדים מבתי הכנסת"

כזכור, בחודשים האחרונים, פורסמו ברחובות הריכוזים החרדים כרוזים בגנותם של החיילים החרדים, כאשר הם מוגדרים בין היתר כמי ש"מזהמים את הסביבה" בשכונות החרדיות.

לפני מספר חודשים, הגיע קמפיין ה"חרד"קים" לשיאו, בעת ששוטרים הוזעקו לשכונת מאה שערים בכדי לחלץ חייל שנקלע להתקהלות ציבורית. באירוע נעצרו מספר בני אדם, נגדם הוגשו מאוחר יותר כתבי אישום קלים בלבד.

במשך כל העת, זעמו פוליטיקאים וגורמים בצה"ל על כך שבהנהגה החרדית הרשמית לא נשמעו הודעות גינויי למעשים בכלל, ולקמפיין בפרט.

במקביל לקמפיין, שטען כי חיילי צה"ל החרדית פוגעים באווירה ברחוב החרדי, פורסם לפני מספר חודשים פסק הלכה עליו חתום הרב משה זאב זארגער, מחבר השו"ת "וישב משה", ולפיו, יש לגרש מבתי הכנסת ומבתי המדרש חיילים חרדיים, וזאת בעקבות היות מדי צה"ל "מטמאים במגע ומשא".

מדבריו של הרב זארגער שפורסמו בזמנו על גבי פשקווילים: "לדאבונינו, הגיע מצב שמיום ליום מתרבים לובשי המדים, כידוע לא חסר להם חיילים, ואין הם צריכים את החרדים בצבאם, וכל מטרתם היא להחדיר נגע זה בתוככי היהדות החרדית".

מנסחי "פסק ההלכה" של הרב זארגער, הדגישו שוב את הנחייתו: "באם רואים יהודי נכנס בבגדים אלו, יש לגשת אליו ולומר לו לצאת מיד, ואם לא יענה, צריך לתופסו ולזורקו מבית המדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות