ניצב מנשה ארביב מנע הסכם הסגרה עם הרב אליעזר ברלנד

עשרה ימים לפני שנחשפה הפרשה, ניסה פרקליטו של הרב אליעזר ברלנד, להגיע להסכם הסגרה עם המשטרה, אך מי שטרפד אותה, לטענתו, הוא ניצב מנשה ארביב (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניצב מנשה ארביב (צילום: פלאש 90)

הקשר בין פרשת "הרב והניצב" לפרשת הרב אליעזר ברלנד: עשרה ימים לפני התפוצצות פרשת הרב יאשיהו פינטו, פרקליטו של הרב אליעזר ברלנד תיאם פגישה עם ניצב מנשה ארביב שכיהן אז בתפקיד ראש יחידת לה"ב 433, במטרה להגיע להסכם הסגרה שהמשטרה והרב יוכלו לחיות עמו.

כשהפרקליט נכנס ללשכתו של הניצב, חשכו עיניו. הפגישה שהייתה אמורה להיות אישית הפכה לפומבית: בחדר נכחו, יועצים משפטיים, מפקדי משטרה בכירים וקציני אגף החקירות.

"הוא לא הבין מה קורה שם הרי זו הייתה פגישה אישית בכדי להגיע לסיכומים, להציע למשטרה, אם אתם רוצים שהתיק יישאר על המדף אל תגיעו להסכם, אך אם כן אפשר להגיע להסכם שהרב ינחת בארץ, ייחקר, ישוחרר לביתו ובמקרה הצורך יחזור לחדרי החקירות בכל זמן שתרצו", סיפר מקורב לעו"ד בשיחה עם "כיכר השבת".

לפי המקורב, כשעו"ד סיים להסביר מה יהיה כתוב בסעיפי ההסכם, ראש היחידה החוקרת תקף את ההחלטה באומרו כי הוא לא עושה עסק עם רבנים: "כשהוא העלה לשולחן את ההצעה, אומר לו ארביב ניראה לך שאני עושה עסקים עם רבנים? אני לא עושה עסקים איתם. רבנים הם לא מעל החוק".

"כשאני יצאתי מהפגישה הלכתי בתחושה מאוד מוזרה", סיפר מאוחר יותר הפרקליט, "יצאתי ואני פשוט הייתי המום מהתגובה של ארביב כי זו הייתה תגובה לא עניינית ולא רצינית. לא קשורה לנושא, זאת תגובה שהרגשתי שהוא מסתיר משהו - יש משהו באוויר מוזר".

ימים לאחר מכן הבין פרקליטו של הרב ברלנד, כי לכאורה יש קשר ישיר בין תשובותיו הבוטות של ארביב לבין התפוצצות פרשיית הרב והניצב. "אחרי כמה ימים הוא הבין מדוע היו אילו תשובותיו של ארביב: היום הכל מתברר מה הקשר של הדברים", סיפר המקורב.

כעת, מקווים מקורביו של הרב ברלנד כי פרישתו של ניצב מנשה ארביב תביא לפריצת דרך במגעים, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", צוות משפטנים יצא לזימבבואה שם נפגש עם הרב ברלנד בעניין.

פרקליטו של ניצב מנשה ארביב, עו"ד גדעון פישר, מסר: "אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר