צה"ל מציג: יחידת הסייבר החרדית הראשונה

תכנית חדשה בצה"ל בשם "דרך חיים" מכשירה צעירים חרדים בלוחמת סייבר. התוכנית אמורה לשלב את הצעירים באמ"ן וחיל התקשוב (חרדים, חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סיירת הסייבר החרדית (צילום: מתוך ynet)

החרדים שיהפכו ללוחמי סייבר: תחת מעטה חשאיות מרשים מוקמת בימים אלה בקמפוס של "מכון לב" בירושלים יחידת הסייבר החרדית הראשונה. התכנית, הנקראת "דרך חיים", משלבת לימוד תורה עם השירות צבאי, כאשר בשעות היום לומדים הבחורים לימודי קודש ובשעות הלילה עוברים את ההכשרה המיוחדת. המנהל הרוחני של התוכנית הוא הרב כרמי גרוס, שימש כר"מ בישיבה התיכונית "מערבא".

בראיון שהעניק לעיתונאית טלי פרקש מ-ynet סיפר הרב גרוס: "רצינו מסגרת שמצד אחד תשלב לימוד תורה ברמה הכי גבוהה, ומצד שני תכשיר את בוגריה להשתלבות בחיי המעשה - ובין היתר במסגרת שירות צבאי".

מנכ"ל התוכנית, סגן אלוף במיל' רמי ליבר, שסיים לאחרונה 24 שנות שירות בחיל מודיעין, מנהל את הקשר מול המערכת הצבאית וענייני לוגיסטיקה. "מטרת המסגרת היא לענות גם על צרכי הצבא וגם על צרכיהם של הבחורים", אמר ליבר.

לדבריו, "מדובר במסלול המעניק לבוגריו את ההכשרה המקיפה שהצבא צריך ומעוניין בה לצרכיו, ובנוסף - מקצוע שהוא יכול להמשיך איתו בחיים האזרחיים ולהתפרנס בכבוד. וכל זה עם לימוד תורה אינטנסיבי ומשמעותי, ושמירה על אורח חיים חרדי מלא גם בתוך השירות הצבאי.

"אנחנו מודעים לרגישות, ולכן מאוד נזהרים", אמר הרב גרוס. "התוכנית שלנו, חשוב להדגיש, היא לא בתחרות מול עולם הישיבות. אנחנו זה מודל אחר. הגורמים בעולם החרדי יראו את מה שאנחנו עושים, בדיוק כמו שהם רואים את מאות הסטודנטים החרדים שלומדים פה. מה שעושים היום אברכים נשואים בקושי ובעמל רב, עושים פה הבחורים יותר מוקדם - ובמסגרת מוגנת".

אחד הבחורים המשתתפים בתכנית סיפר על התגובות אותן הוא מקבל מהסביבה הקרובה. "כשחזרתי לבקר אחרי שנכנסתי לתוכנית, החברים שם כינו אותי בכל מיני כינויי גנאי. זה לא היה נחמד, אבל אני מאוד מאמין במה שאני עושה. אני יודע שגם הם יצטרכו להגיע לנקודה הזו בשלב כלשהו בחייהם, והם עוד ירדפו אחרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר