מעצר הצלמים: "מדובר במצלמות אבטחה פשוטות"

פרשת מעצר שני הצלמים בבני ברק ושחרורם למעצר בית לאחר שנחשף כי תיעדו בסתר זוגות חרדים מסעירה את הרוחות. מכריהם טוענים כי מדובר בעלילה מרושעת בשל התחרות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

פרשת מעצר שני הצלמים בבני-ברק, בחשד כי תיעדו בסתר זוגות חרדים, שבצהריים (שלישי) שוחררו למעצר בית, ממשיכה להסעיר את המגזר החרדי ובעיקר זוגות צעירים תושבי עיר התורה והחסידות.

הפרשה המוזרה גורמת לחילוקי דעות בקרב הציבור האם מדובר ב"עלילה זדונית ומרושעת" או שמא בחשדות מבוססים.

"מתברר כי כבר אי אפשר לסמוך על אף אחד בציבור שלנו", אומר ל"כיכר השבת" משה, אברך ליטאי צעיר, שהצלמים תיעדו את שמחת נישואיו שהתקיימה בחודשים האחרונים. "אני פשוט בהלם, הכרתי אותם כאנשים טובים וראויים ופתאום חשדות שכאלו".

גם ר', צעירה חרדית, מורה תושבת מודיעין עילית, שנישאה לפני כשנתיים מספרת על תחושות דומות. "יש אצלנו מספר מורות שנישאו בשנים האחרונות והצלמים הללו תיעדו את חתונתם וכולנו פשוט בשוק איך ניתן כך לעבוד על זוגות חרדיים", היא אומרת.

מנגד נשמעות גם טענות הפוכות לגמרי, הכוללות עדויות חיוביות על השניים. "כל הסיפור הזה מופרך לחלוטין והמשטרה יצרה סערה גדולה על לא דבר", אומרים מכריהם של השניים בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריהם, "מדובר באנשים חרדים, יראי שמיים, המקפידים על קלה כבחמורה שעוסקים בתחום הצילום במשך שנים רבות ואין כל בסיס לחשדות המופרכים הללו".

"אני מכיר אותם היטב", אומר דוד בעל סטודיו לצילום בבני ברק, "ואני בטוח שהם אינם אשמים. העובדה שהמשטרה בחרה לעצור בברוטאליות את אחד מהם, במהלך צילומים בשמחה, לעיני כל, כאילו הוא פושע ועבריין מסוכן, מכאיבה לנו מאוד".

לדבריו, הסטודיו המדובר נמצא במשרד של השניים והמצלמות שבהם טוענת המשטרה כי תועדו "כביכול" הזוגות, הינם מצלמות אבטחה פשוטות המשמשות כל עסק לצורכי אבטחה בכדי למנוע גניבות.

"צר לי שבגלל תחרות בענף, מנסים צלמים אחרים להעליל עליהם עלילות שווא זדוניות ומרושעות במטרה להרוס את פרנסתם, ההר יוליד עכבר ואפילו זה לא", אומר דוד הבטוח בחפותם המליאה של חבריו.

כפי שדווח מוקדם יותר, חוקרי משטרת מרחב דן עצרו אמש (שני) בעל סטודיו לצילום בבני ברק בן 38 ועוזרו, צלם נוסף בן 28 בחשד שתיעדו זוגות חרדיים ללא ידיעתם תוך חדירה ופגיעה בפרטיותם.

על פי החשד, השניים, צלמים מוכרים במגזר החרדי, הזמינו לסטודיו זוגות חרדים, לאחר שצילמו בחתונתם, כדי שיצפו בתמונות מהחתונה.

הצלמים, כך לפי החשד, השאירו את הזוגות לבד בחדר בו הציבו מיטה ובקבוק יין, באדיבותו, כביכול, של בעל הבית, כשהם מתעדים במצלמות הנסתרות את הזוגות שחשו חופשיים, וזאת ללא ידיעתם.

השניים הובאו הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב, המשטרה דרשה להאריך את מעצרם בגין העבירות החמורות אך ביהמ"ש החליט לשחררם למעצר בית תוך שהוא מוציא צו איסור פרסום על שמותיהם של השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר